Türk Hava Kurumu (THK) Kayyım Heyeti Lideri Cenap Aşçı, Etimesgut’taki Türkkuşu Yerleşkesi’ndeki hangarlarda bekletilen yangın söndürme uçakları ile basın toplantısı düzenledi.
THK’nin, bakılırsav talimatı olmaksızın yangın söndürmesinin mümkün olmadığını söyleyen Aşçı, “Bu gayret kanunla OGM’ye verilmiş. Biz onlarla yaptığımız kontratlarla bu faaliyetleri yürüttük. Mukavele karşılığında fiyatımızı aldık. İhale kanununa göre bu süreçler yürütülüyor” dedi.
“MOTORLARI BAKIMSIZLIKTAN KÖRELMİŞ”
Toplumsal medyada gündeme gelen CL 215 uçaklarının en eskisinin 1969 ve en yenisinin 1988 model olduğunu söz eden Aşçı, şöyleki devam etti:
“Bunların birinci getirildiği senelerda kullanım yanlışından 1988, 1987 ve 1971 model olmak üzere 3 uçağımız kullanılamaz hale gelmiş. İniş kadroları kırılmış ve motorları bakımsızlıktan körelmiş. 1986’da filoya katılan başka uçaklar 2015’e, CL215’ler de 2019’a kadar yangın söndürmede kullanıldı. 2019’da tekrar OGM ile THK içinde görüşme yürütülmüş fakat uzlaşma sağlanamamış. Bu sebeple uçaklar yangın söndürmede kullanılamamış.”
“BU İŞİN ASIL SORUMLUSU OGM”
Aşçı, bugün prestijiyle 21 helikopter 8 uçakla orman yangınlarını söndürme faaliyetinde bulunduklarını belirterek, şu sözleri kullandı:
“Bu müdahaleler mukavele karşılığı yapılıyor. Kelam konusu uçakların verdiği hizmetlerde kaç saat havada kaldıysak, ona nazaran fatura ederek OGM’ye gönderiyoruz. Bizim resen hizmet verme üzere bir durumumuz yok. OGM orada bulunan arkadaşlarımıza ‘Sabah 5’te kalkacaksın, şu koordinata gidip su atacaksın’ demediği sürece bizim oraya gitme üzere bir durumumuz olamaz. Bu işin asıl sorumlusu OGM’dir. Onların nezaretinde biz hizmet veriyoruz.”
Filoların yenilenmesi gerektiğine işaret eden Aşçı, araçların yedek modülünü bularak bakımını yaptırmanın zorlaştığını söylemiş oldu.
“İNŞALLAH YARDIMLARLA HAYATA DÖNER”
Uçakların yenilenmesi için finansmana muhtaçlık duyulduğunu söyleyen Aşçı, şu biçimde devam etti:
“Var olan uçakların bakımlarının yapılması için TUSAŞ ile görüşüyoruz. 1 aydır da jandarma ve polis vakıflarıyla uçakların tamiratı ve onların eğitim, gözetleme, keşif ve AFAD operasyonlarında kullanmak için görüşüyoruz. Dün de Sayın CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu geldi. Onlar da bu uçakların hizmette tutulabilmesi için ne yapılabileceğini sordu. Bizim her yardıma kapımız açık. Uçaklar inşallah yardımlarla hayata döner.”
“YARDIM KAMPANYASI BAŞLATILABİLİR”
Aşçı, Etimesgut’taki Türkkuşu Yerleşkesi’ndeki hangarlarda bekletilen THK’ye ilişkin yangın söndürme uçaklarının orman yangınlarıyla gayrette kullanılmadığına dair tartışmalar için de “6 uçağın ayağa kalması için gereken para 4 milyon dolar. Bu parayı herkes verebilir. Bağış yapabilirler, hesap numaralarımıza yahut SMS ile yardımda bulunabilirler. Hatta yardım kampanyası bile düzenlenebilir. Bunun için kimsenin beklemesine gerek yok” yorumunda bulundu.
NE SÖYLEMİŞTİ?
Orman yangınları ile ilgili bir arada bir daha siyasetin gündemine giren Türk Hava Kurumu’nun (THK) uçakları ile ilgili THK Kayyum Heyeti Lideri Cenap Aşçı, daha evvel de hangarda bekletilen uçaklar ile ilgili konuşmuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Tarım ve Orman Bakanı Pakdemirli’nin “Kullanılabilecek kapasitede değiller” açıklaması daha sonrası konuşan Aşçı “Uçaklara bakım yapılması için öngörülen maliyet 4 milyon dolar” demişti.
THK’nin, bakılırsav talimatı olmaksızın yangın söndürmesinin mümkün olmadığını söyleyen Aşçı, “Bu gayret kanunla OGM’ye verilmiş. Biz onlarla yaptığımız kontratlarla bu faaliyetleri yürüttük. Mukavele karşılığında fiyatımızı aldık. İhale kanununa göre bu süreçler yürütülüyor” dedi.
“MOTORLARI BAKIMSIZLIKTAN KÖRELMİŞ”
Toplumsal medyada gündeme gelen CL 215 uçaklarının en eskisinin 1969 ve en yenisinin 1988 model olduğunu söz eden Aşçı, şöyleki devam etti:
“Bunların birinci getirildiği senelerda kullanım yanlışından 1988, 1987 ve 1971 model olmak üzere 3 uçağımız kullanılamaz hale gelmiş. İniş kadroları kırılmış ve motorları bakımsızlıktan körelmiş. 1986’da filoya katılan başka uçaklar 2015’e, CL215’ler de 2019’a kadar yangın söndürmede kullanıldı. 2019’da tekrar OGM ile THK içinde görüşme yürütülmüş fakat uzlaşma sağlanamamış. Bu sebeple uçaklar yangın söndürmede kullanılamamış.”
“BU İŞİN ASIL SORUMLUSU OGM”
Aşçı, bugün prestijiyle 21 helikopter 8 uçakla orman yangınlarını söndürme faaliyetinde bulunduklarını belirterek, şu sözleri kullandı:
“Bu müdahaleler mukavele karşılığı yapılıyor. Kelam konusu uçakların verdiği hizmetlerde kaç saat havada kaldıysak, ona nazaran fatura ederek OGM’ye gönderiyoruz. Bizim resen hizmet verme üzere bir durumumuz yok. OGM orada bulunan arkadaşlarımıza ‘Sabah 5’te kalkacaksın, şu koordinata gidip su atacaksın’ demediği sürece bizim oraya gitme üzere bir durumumuz olamaz. Bu işin asıl sorumlusu OGM’dir. Onların nezaretinde biz hizmet veriyoruz.”
Filoların yenilenmesi gerektiğine işaret eden Aşçı, araçların yedek modülünü bularak bakımını yaptırmanın zorlaştığını söylemiş oldu.
“İNŞALLAH YARDIMLARLA HAYATA DÖNER”
Uçakların yenilenmesi için finansmana muhtaçlık duyulduğunu söyleyen Aşçı, şu biçimde devam etti:
“Var olan uçakların bakımlarının yapılması için TUSAŞ ile görüşüyoruz. 1 aydır da jandarma ve polis vakıflarıyla uçakların tamiratı ve onların eğitim, gözetleme, keşif ve AFAD operasyonlarında kullanmak için görüşüyoruz. Dün de Sayın CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu geldi. Onlar da bu uçakların hizmette tutulabilmesi için ne yapılabileceğini sordu. Bizim her yardıma kapımız açık. Uçaklar inşallah yardımlarla hayata döner.”
“YARDIM KAMPANYASI BAŞLATILABİLİR”
Aşçı, Etimesgut’taki Türkkuşu Yerleşkesi’ndeki hangarlarda bekletilen THK’ye ilişkin yangın söndürme uçaklarının orman yangınlarıyla gayrette kullanılmadığına dair tartışmalar için de “6 uçağın ayağa kalması için gereken para 4 milyon dolar. Bu parayı herkes verebilir. Bağış yapabilirler, hesap numaralarımıza yahut SMS ile yardımda bulunabilirler. Hatta yardım kampanyası bile düzenlenebilir. Bunun için kimsenin beklemesine gerek yok” yorumunda bulundu.
NE SÖYLEMİŞTİ?
Orman yangınları ile ilgili bir arada bir daha siyasetin gündemine giren Türk Hava Kurumu’nun (THK) uçakları ile ilgili THK Kayyum Heyeti Lideri Cenap Aşçı, daha evvel de hangarda bekletilen uçaklar ile ilgili konuşmuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Tarım ve Orman Bakanı Pakdemirli’nin “Kullanılabilecek kapasitede değiller” açıklaması daha sonrası konuşan Aşçı “Uçaklara bakım yapılması için öngörülen maliyet 4 milyon dolar” demişti.