Tesla’ya yeni bir suçlama: Başrolde bir daha Tesla Otopilot özelliği var

KaradeniZ

New member
Tesla’ya yeni bir suçlama: Başrolde bir daha Tesla Otopilot özelliği var Kaliforniya Motorlu Araçlar Dairesi (DMV), Tesla’yı Otopilot (Autopilot) ve Tam Otonom Sürüş (FSD) özelliklerinin reklamını yanlış yönlendirmeyle yapmakla suçladı. Daire, Eyalet İdari Duruşma Ofisine 28 Temmuz’da Tesla’nın araçlarının otonom sürüş yetenekleri hakkında “yanlış yahut yanıltıcı” tezlerde bulunduğuna dair bir şikayet iletti.

Dava evrakında DMV, Tesla’nın Otopilot ve FSD özelliklerinin isimlerinin yanı sıra şirketin bunları tanımlamak için kullandığı lisanın, teknolojiyle donatılmış arabaların otonom olarak çalışabileceğini yanlış bir biçimde ima ettiğini sav ediyor. DMV, bilhassa Tesla’nın Otopilot sayfasında, FSD sisteminin “sürücü koltuğundaki kişinin rastgele bir süreç yapmasına gerek kalmadan kısa ve uzun uzaklıklı seyahatler yapabilecek biçimde tasarlandığını” ve “kentsel sokaklarda, karmaşık kavşaklarda ve otoyollarda gezinme için üretildiğini” yazmasına dikkat çekiyor.

Tesla, tüm araçlarında trafiğe hassas sürat sabitleyici ve otomatik yönlendirme üzere özelliklerle bir arada gelen Otomatik Pilota sahip. Şoförler, Tesla’nın otomatik park etme, otomatik şerit değiştirme üzere özellikler ekleyen bir seçenek olan FSD sistemi için ekstra 12.000 dolar ödemek zorundalar. Lakin FSD, Tesla araçları tam otonom yapmıyor, şoförlerin yola dikkat etmeleri ve ellerini her vakit direksiyonda tutmaları gerekiyor.

DMV savında, “Ürün yahut marka isimlerini sıradançe tanımlamak yerine, bu ‘Otomatik Pilot’ ve ‘Tam Kendi Kendine Sürüş Yeteneği’ etiketleri ve açıklamaları, gelişmiş şoför takviye sistemi özellikleriyle donatılmış araçların çalışacağını gösterir. Lakin bu özelliklerle donatılmış araçlar, bu reklamlar sırasında ve artık de otonom araç olarak çalışmıyorlar. ötürüsı ile bu reklamlar aldatıcı bir uygulamadır” diyor.

Tesla, geçmişte emsal şikayetlerle karşı karşıya kaldı ve Alman hükümeti, şirketten araçlarının büsbütün otonom olduğunu öne sürebileceği telaşları niçiniyle 2016 yılında ‘Autopilot’ terimini kullanmayı bırakmasını istedi. Geçen Ağustos ayında, Senatörler Ed Markey ve Richard Blumenthal, Federal Ticaret Komitesi’nden (FTC) Tesla’nın Otopilot ve FSD sisteminin reklamını yapma formunu araştırmasını istedi ve araba üreticisinin “araçlarının yeteneklerini abarttığını” sav etti.

Haziran ayında, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Yönetimi (NHTSA), gelişmiş şoför dayanak sistemleri ve otonom teknolojiye sahip araçların karıştığı kazaları ayrıntılandıran birinci raporunu yayınladı. 2021 – 21 Mayıs 2022 içinde, toplam 392 kazanın çoğunluğunu Tesla araçların oluşturduğu ortaya çıktı.
 
Üst