Tesla ve Elon Musk, Tam Otonom Sürüş ve Otopilot özellikleri niçiniyle bir daha dolandırıcılıkla suçlandı

KaradeniZ

New member
Tesla ve Elon Musk, Tam Otonom Sürüş ve Otopilot özellikleri niçiniyle bir daha dolandırıcılıkla suçlandı Automotive News tarafınca bildirildiği üzere, bir Tesla sahibi tarafınca San Francisco’da açılan bir dava, araba üreticisinin ve CEO’su Musk’ın, fiyatlı yazılım eklentileri olarak sunulan Otopilot ve “Tam Otonom Sürüş” gelişmiş şoför yardım özelliklerini “aldatıcı ve yanıltıcı” bir biçimde pazarladığını tez ediyor.

Dava, Tesla ve Musk’ın “ADAS [gelişmiş şoför yardım sistemi] teknolojisinin mevcut yetenekleri konusunda tüketicileri aldattığını ve yanlış yönlendirdiğini ve daima olarak bu teknolojiyi mükemmelleştirmenin tepesinde olduğunu ve nihayet büsbütün kendi kendini süren bir otomobil üretme kelamını yerine getirdiğini dediğini” ve “Tesla’nın aylar yahut bir yıl ortasında büsbütün kendi kendini süren bir araca sahip olacağına dair yinelanan vaatlerinin tersine, bu maksada ulaşmak için hiç bir vakit yakın bile olmadığını” sav ediyor.

Davacı Briggs Matsko, Geliştirilmiş Otopilot için binlerce dolar ödeyen biroldukça Tesla şoförü üzere 2018’de paket için 5.000 dolar harcadığını söylemiş oldu. Bu, şu anda 15.000 dolarlık bir yazılım eklenti paketi olan ve çabucak hemen gönderilmeye hazır olmayan Tam Otonom Sürüş teknolojisinin öncüsü olarak satıldı. Matsko, dava için sınıf davası statüsü ararken, şirket, Tesla’ların uyarlanabilir sürat sabitleyici özelliklerini yıllardır rahatsız eden “hayalet frenleme olaylarını” amaç alan diğer bir toplu dava ile karşı karşıya.

Dava, Tesla’nın “Autopilot” ismi da dahil olmak üzere özellikler terminolojisinin yanı sıra Elon Musk’ın daima olarak bitmemiş Tam Otonom Sürüş sistemiyle ilgili kamuoyuna açıklamalarını ve tweet’lerini örnek olarak gösteriyor. Bilhassa Musk’ın, 2018 yılına kadar özerk bir ABD kros seyahatinin gerçekleştirileceği tezinden ve 2019’da, 1 milyon robotaksiyi yola çıkartmakla ilgili argümanlarından bahsediyor: “Bundan bir yıl daha sonra, tam şoförsüz, yazılımlı… her şeye sahip bir milyondan fazla otomobilimiz olacak.

Musk, çalışmak için özel bir rotaya muhtaçlık duyacağını kabul etmesi ve Otopilot grubunun güvenlik özelliklerine odaklanmasını tercih ettiğini söylemesi ile bu seyahat ertelendi. Robotaksiler ise gerçek olmadı.

Dava, tam otonom sürüş konusunda da Tesla tarafınca yayınlanan ve hala web sitesinde yer alan 2016 tarihindeki görüntüyü kullanarak dolandırıcılık savlarını yinelıyor. Bu görüntüde, görünüşe nazaran bir Model X’in bir garajdan çıktığı, bir kentin ortasından geçtiği, “sürücüyü” bıraktığı ve daha sonra otomatik olarak sığabileceği paralel bir park yeri bulduğu görülüyor. Bildirildiğine nazaran, görüntünün yapımı için orada bulunan eski Tesla mühendisleri, arabanın evvelinde çizilmiş ve üç boyutlu haritalanmış bir rota kullandığını tez etti, bu teknoloji rastgele bir üretim modeli Tesla’da bulunmuyordu.

Dava ayrıyeten, Tam Otonom Sürüş ve Otopilot’un yanlış tanıtıldığını değil, hem de tehlikeli olduklarını da söylüyor. Otopilottaki bir Model X’in California’da bir beton bariyere çarparak sürücüyü öldürdüğü 2018 kazası üzere olaylara yahut Otopilot’taki bir Tesla’nın sabit bir itfaiye aracının ardına çarparak federal bir soruşturmaya niye olduğu diğer bir kazayı hatırlatıyor.
 
Üst