Rekorun sahibi bir daha değişti: Porsche Taycan Turbo S, Tesla S Plaid’in pist rekorunu bu biçimde kırdı

KaradeniZ

New member
Rekorun sahibi bir daha değişti: Porsche Taycan Turbo S, Tesla S Plaid’in pist rekorunu bu biçimde kırdı 2019’da, Porsche Taycan’ın resmi olarak tanıtılmasından bir hafta evvel, Taycan Turbo’nun kamufle edilmiş bir üretim öncesi prototipi, Nürburgring pistinde bir tipi 7:42.34 ile geçip elektrikli araçlar için rekor vakti belirlemişti. sonrasındasında, geçtiğimiz sonbaharda Tesla geldi ve S Plaid modeli ile 7:35.579 ile yeni rekoru belirledi. Porsche’nin geride kalmaya tahammülü yoktu ve sonunda en üst düzey Taycan Turbo S ile piste geri döndü; Tesla’nın rekorunu iki saniye ile kırmayı başardı.

Porsche’nin yeni 7:33.3’lük rekoru, Taycan’ın 2019 rekorunu kıran birebir şoför Lars Kern tarafınca kırıldı. Cins için kullanılan Taycan Turbo S, takla kafesi ve yarış koltuğu haricinde büsbütün standart üretimden oluşuyor ve tartısı standart bir Taycan ile birebir. Taycan, güncellenmiş şasi yazılımı ve 21 inç Pirelli P Zero Corsa lastikler kullanıyordu.


Overboost etkinleştirildiğinde Taycan Turbo S, 750 beygir gücüne sahip ve evvelki rekoru kıran 650 beygirlik Taycan Turbo’ya göre pek gelişmiş bir performans sunuyor. Yeni rekoru kıran araba, faal viraj istikrar çubuklarından oluşan Porsche’nin Dinamik Şasi Denetim sistemi ile donatılmış. Tequipment performans kiti şu anda sırf 2023 model Taycan Turbo S için Almanya’da mevcut ve bu yılın sonlarına kadar da piyasada olmayacak.

Taycan model serisinin lider yardımcısı Kevin Giek, markanın MESKEN rekorunun Porsche’nin ellerine geri dönmesinden mutlu olduğunu söylemiş oldu, lakin bunun uzun süreceğini düşünmediğini, Porsche’nin bu rekoru da kırmak için elinden geleni yapmaya devam edeceğini belirtti.
 
Üst