LGS güç muydu kolay mıydı? İşte LGS imtihan yorumları 2021

Hasan

New member
İki oturum halinde gerçekleştirilen imtihanı, saat 09.30’da başlayıp saat 12.50’de bitmiş oldu. İki oturum içinde 45 dakika orta verildi. Her öğrenci imtihana kendi okulunda iştirak sağladı. Adaylar ve yanlarındaki bir refakatçi, saat 15.00’e kadar sokağa çıkma yasağından muaf tutulacak.

2021 LGS İMTİHAN YORUMLARI

İmtihanını tamamlayan ve müsaade verilen saatlerde sınıftan çıkan adaylar, imtihan değerlendirmelerini evvel aileleriyle ve yakın arkadaşları ile yaptı. Akabinde toplumsal medya üzerinden #LGS2021 etiketiyle imtihan ile ilgili niyetlerini lisana getiriyorlar.


İşte birtakım yorumlar:

* LGS soruları epeyce zordu hele İngilizce ve matematik…

* Hakikaten milyonlarca gencin eziyet çekmesi için geçerli niçinleriniz olması lazım. Dünya genelinde eğitim sistemi durdu. Biz hala milyonların canını tehlikeye atmaya meyilliyiz. O çocuktur ona bir şey olmaz atlatır mı diyorsunuz sanki? Hakkımızı ne vakit vereceksiniz.

* İkinci oturum zordu ancak birincisi sıradanti. sonuçları bekleyeceğiz.

* İmtihan hoştu ancak sayısal biraz zordu. Yeterli bir Anadolu lisesi bekliyorum.

* LGS’den daha sonra hiç bir şey gözüktüğü üzere değil


* Matematik yoktu imtihanda NASA’ya giriş sorularıydı onlar.

* #LGS2021 bir sene evvel tarihin en kolay TEOG’u bir sene daha sonra LGS kolay geliyor N’aptık anlamıyorum ki nedir bu 2005 düşmanlığı…

* Bu mu korona periyodu imtihan için alınan önlem? Yahu bu insanların hepsi birbirine geçirdi bile, latife mı bu? İş yapmış olmak için, bir atılım yapılmış olsun diye sokağa çıkma yasağı konuyor.

* LGS’ye girenler kolay diyor olan bir daha 2005’liye oldu bir köşede ağlıyorum.

* Herkeste birebir durum. LGS tarihinin en sıkıntı soruları imiş matematik.


UZMANLARDAN İMTİHAN YORUMU

Mektebim Koleji Ortaokul ve Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker, imtihan öncesi aldıkları tedbirleri anlatarak soruları kıymetlendirdi. Bu yılın pandemi ötürüsıyla ekstra sıkıntı olduğunu söyleyen A. Serdar Şeker, “Önceki senelerda çocukları imtihanlara akademik ve ruhsal olarak hazırlardık. Bu sene koronavirüs salgını niçiniyle ek bir yükümüz daha oldu. Bu çocuklar üzerinde bir baskıydı, sıhhatlerini koruyacak biçimde imtihana girmelerine çaba gösterdik. Sıhhat Krizleri Bilim Heyetleri oluşturduk, burada çalışan arkadaşlarımız her gün öğrenci ve velilerimizle irtibat halinde oldu. İmtihana ait yönlendirmeler yapıldı ayrıyeten imtihan esnasında öğrencilerin sıhhat güvenliğini sağlamak için hatırlatmalarda bulunuldu. Maske, toplumsal uzaklık kuralı ve dezenfektan kullanması hatırlatıldı” diye konuştu.


“TÜRKÇE BEKLENDİĞİ ÜZERE GELDİ”

Her sene farklı derslerden zorluk seviyesi değişen testler olduğunu söyleyen Şeker, “Öğrencilerle konuşup aldığımız geri dönüşlere göre matematik ve fen bilgisi sorularının bir ölçü güç olduğunu öğrendik. Türkçe’de mantık üzerine heyeti 2-3 soru vardı, bu sorularda öğrenciler ter dökmüş olabilir onun haricindeki sorular beklendiği üzereydi. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde kavram bilmeyi gerektiren sorular vardı. Osmanlı devletinin tüzel ya da fiili olarak sona ermesini çocukların ayırt etmesi için bilgi sahibi olmaları gerekiyordu, bu istikamette sorular geldi” sözlerini kullandı.

“KAZA VE BAHT SORULARI ÇELDİRİCİYDİ”

Şeker, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde çocuklar her yıl kaza ve mukadderat sorularında zorlanıyor. Bu yıl da bir daha çeldiricilerin kuvvetli olduğu sorular vardı. İngilizce beklendiği üzereydi, nizamlı bir biçimde çalışan bütün öğrencilerin çözebileceği bir testti” dedi.

“MATEMATİKTE AĞIR SÜREÇ YAPMAYI GEREKTİREN SORULAR ÇOKTU”

İkinci oturumdaki matematik testinde öğrencilerin zorlandığını aktaran Şeker, “İşlem yoğunluğu bol olan sorulardan oluşuyordu. Fen testi deney düzenekleri ve gerçek ömür üzerine heyetiydi. Matematik ve fen bilimleri soruları öğrencileri sözel alandaki derslere bakılırsa daha fazlaca uğraştırdı” diye konuştu.

İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK TESTİ

Kısım Lideri Mustafa Tetik


İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testi, güzel bir hazırlık süreci geçiren, tertipli çalışan, dersin temel kavramlarına hâkim, mevzu eksiği olmayan, okuma ve yorumlama yeteneği gelişmiş öğrencilerin rahatlıkla yapabileceği, akademik açıdan emsalsiz ve karşılıkları net olan sorulardan oluşmuştur. İmtihanda dersin kazanımlarında yer alan birtakım kavramlara yer verilmiş bilhassa Mondros Ateşkes Antlaşması sorusunun karşılığında yer alan ‘hukuken son erme’ kavramı öğrencilerin ayrıntı ayrıntılarını de yoklamıştır. Öğrencinin gerçek yanıta ulaşabilmesi için bu bilgiyi hatırlaması gerekmektedir.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ TESTİ

Kısım Lideri Hafize Bilgi


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testi, imtihana disiplinli bir biçimde çalışan, dersin temel kavramlarına ve mevzuların tümünde uzman, okuduğunu manaya ve yorumlama yeteneği gelişmiş öğrencilerin yapabileceği sorulardan oluşmuştur. İmtihanda ‘Kaderle İlgili Kavramlar’ konusundan birkaç kavramı barındıran ve yorumlamada öğrencileri zorlayan bir soru yöneltilmiştir. Bu sorunun, biroldukca öğrenci için eleyici bir soru olduğunu söylemek mümkündür.

İNGİLİZCE SORULARI

Yabancı Lisanlar Koordinatörü Lale Muti


İngilizce testi, MEB tarafınca daha evvel yayınlanan örnek LGS soruları ile benzeşmektedir. Soru dağılımı ayrıntılı olarak incelendiğinde kazanımların, MEB’in yayınladığı örnek sorularla paralellik gösterdiği görülmüştür. Sorular; öğrencilerin okuduğunu manaya, grafik okuma ve sözel mantık maharetlerini ölçmektedir. İmtihanda sorulan iki soru, tahlil mahareti gerektirdiği için orta zorlukta olarak düşünülebilir. Söz kazanımı, bir soruda direkt sorulmuştur. Bu yılki LGS İngilizce testi, tertipli olarak çalışan bütün öğrencilerin zorlanmadan çözebileceği bir test olmuştur.

MATEMATİK TESTİ

Kısım Lideri İstek Kılıç


Matematik testi MEB müfredatına, kazanımlara ve öğrencilerin yüz yüze eğitim gördüğü bahislere uygundur. 2018 LGS’den bugüne, bu imtihanda da sorular yeni hayatla bağlantılı, muhakeme gücüne dayalı, okuduğunu manaya ve uygulamaya yönelik sorulmuştur. Altı adet soru öteki sorulara kıyasla ayırt ediciliği yüksek sorulardır. Soruların MEB örnek soruları ve çalışma soruları ile benzerlik gösterdiği görülmektedir. Dikkatini toplayan, okuduğunu anlayıp yorum yapabilen, matematiksel pratikleri kuvvetli olan ve vakti güzel kullanabilen öğrenciler matematik sorularında zahmet yaşamamıştır.

FEN BİLİMLERİ TESTİ

Kısım Lideri Pınar Erdinç


Fen Bilimleri testi, açıklanan müfredat ve kazanımlara uygun ve birinci periyodun bahislerinden oluşmuştur. Görsel açıdan varlıklı olan sorularda deney düzenekleri ve grafikler ağır olarak kullanılmıştır. Fen Bilimleri testinin paylaşılan MEB örnek soruları ile örtüştüğü görülmektedir. Testin geneli orta zorlukta olup açık ve net sorulardan oluşmaktadır.


LGS’DE KAÇ SORU SORULDU?

2021 LGS imtihanı iki farklı oturum halinde yapıldı. Öğrenciler birinci oturumda sözel kısımdan imtihana girdi. Sözel kısımda öğrencilere Türkçeden 20 soru, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinden 10 soru, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden 10 soru, Yabancı Lisan kısmından 10 soru soruldu.

Öğrencilere toplam 50 soru için 75 dakika müddet verildi. LGS sayısal kısımdan imtihana giren öğrencilere Matematik dersinden 20 soru, Fen Bilimleri dersinden 20 soru yöneltildi. Öğrencilere toplam 40 soru için 80 dakika müddet verildi.

LGS SORULARI VE KARŞILIKLARI NE VAKİT YAYINLANIR?

2021 yılı LGS soru kitapçığı ve yanıt anahtarının yayınlanacağı tarih çabucak hemen aşikâr değil. Geçen yıl imtihandan 3 gün daha sonra sorular ve karşılıklar erişime açılmıştı. Bu kapsamda bu yıl LGS soruları 9 Haziran 2021 Çarşamba günü yayınlanabilir.

LGS İMTİHAN SONUÇLARI NE VAKİT AÇIKLANACAK?

Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın düzenlediği Liselere Geçiş Sistemi imtihan sonuçları, 30 Haziran 2021 Çarşamba günü www.meb.gov.tr internet adresinde açıklanacak. Öğrencilere imtihan sonuç evrakları posta yoluyla gönderilmeyecek.
 
Üst