Beykozlu
New member
Mesken ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD), 1-4 Haziran tarihleri içinde ‘Turkish Housewares by Invitation Only’ aktifliği kapsamında 60 ülkeden 100 alıcıyı İstanbul’da buluşturacak.
EVSİD’in kendi alanında dünya markası haline gelen ”Turkish Housewares by Invitation Only’ aktifliği için geri sayım başladı. Bu yılın birinci ayında, bir yıl öncesinin birebir periyoduna bakılırsa yüzde 8,5 artışla 307 milyon dolar ihracata imza atan mesken ve mutfak eşyaları bölümü 60 ülkeden 100 alıcıyı 1-4 Haziran tarihleri içinde İstanbul’da ağırlayacak.
İHRACAT PAZARLARINDA YENİ ÜLKELER
EVSİD Lideri Talha Özger, bu yılki aktiflikte daha evvel Türkiye ile iş yapmamış ülkelerden alıcıların da İstanbul’da olacağını söylemiş oldu. Özger, “Burada bizler için ülke farklılığının yanında bir öteki kıymetli mevzu daha evvel Türkiye ile iş yapmamış, Türkiye’ye erişimi sonlu olan uzak ülkelerdeki alıcılara da ulaşmaktı. Meksika, Kolombiya, Ekvator, Güney Afrika Cumhuriyeti, Endonezya üzere hayli farklı ülkelerden nitelikli alıcılar Invitation Only için İstanbul’da olacak. En son gerçekleştirdiğimiz aktifliğe 50 farklı ülkeden 83 alıcı katılmıştı. 2022 için hem yurt haricindeki firmalardan tıpkı vakitte mahallî üreticilerimizden gelen büyük bir talep var. Ticari olarak her yıl bundan evvelki organizasyonumuzdan daha yüksek randıman aldığımız Invitation Only etkinliğimizde beklentimiz bu yıl çıtayı daha da üste çıkarmak. Aktiflik mühletince her iştirakçimiz olağan bir fuarda görüşebileceğinden daha fazla sayıda daha nitelikli alıcı ile görüşme fırsatı bulacak” sözlerini kullandı.
MAKSAT DÜNYADA BİRİNCİ 3
20221 yılında 3,4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiklerini, 2022 yılı ihracat amaçlarının ise 4 milyar dolar olduğunu söyleyen EVSİD Lideri Özger, şu ayrıntıları paylaştı:
“Hedeflerimizi ünite ihracat bedeli olarak öne çıkarmayı daha gerçek buluyoruz. İhracat sayısı olarak dünyada 5’inci sıraya yükselme muvaffakiyetini elde ettik fakat önümüzdeki rakipler ile aramızdaki farkı kapatabilmek için ünite ihracat kıymetimizi 2022 yılı sonunda 4 dolar düzeyine çıkartmamız gerekiyor. Şu anda bu sayı 3,7 dolar düzeyinde. Öteki yandan bu yıl ve gelecek yıl ihracatımızın yüzde 55’ini gerçekleştirdiğimiz Avrupa pazarında daha da derinleşmeyi hedefliyoruz.
Uzakdoğu’ya karşı lojistik avantajımızı kıymetlendirerek Avrupa’ya ihracatımızı artırabiliriz. Latin Amerika pazarına ise kurulduğumuzdan bu yana büyük ehemmiyet veriyoruz. Hem bölgeye yönelik gerçekleştirdiğimiz faaliyetler birebir vakitte Türkiye’ye davet ettiğimiz kıymetli alıcılar yardımıyla biroldukca firmamız bölgeye ihracata başladı. Beklentimiz bölgeye ihracatın daha da artırılması. Ayrıyeten Sahra Altı Afrika için Kenya’ya yönelik bir sektörel heyet planlıyoruz. Burada da amacımız ihracat pazar çeşitliliğimizi artırabilmek.”
UKRAYNA’DAN SİPARİŞLER GELİYOR
Rusya-Ukrayna savaşının kesime olan tesirlerine de değinen Özger, “Ülkemizin kuzeyindeki savaş net olarak bölüm ihracatı için olumsuz bir tesire sahip. Fakat Ukrayna’daki üreticilerin savaş sürecinden etkilenmelerinin misal eser üreten üreticilerimizin tedarikte öne çıkmasına yol açtığını da söylemeliyiz.
Ukrayna’dan geçen hafta üyelerimize siparişler geldi. Şuanda Ukrayna’da eserler göndermeye başladık. Ukrayna ve Rusya bizim en kıymetli pazarlarımızdan birisi. Önümüzdeki günlerde önemli siparişler bekliyoruz. Öte yandan, Rusya’daki firmaların tüketim eserleri konusunda Batı ülkelerinden ithalatlarını mecburen alternatif kaynaklara kaydırmakta olduğunu, uygun kaideler sağlanırsa iki ülke ticaretinin artabileceğini öngörüyoruz” dedi.
EVSİD’in kendi alanında dünya markası haline gelen ”Turkish Housewares by Invitation Only’ aktifliği için geri sayım başladı. Bu yılın birinci ayında, bir yıl öncesinin birebir periyoduna bakılırsa yüzde 8,5 artışla 307 milyon dolar ihracata imza atan mesken ve mutfak eşyaları bölümü 60 ülkeden 100 alıcıyı 1-4 Haziran tarihleri içinde İstanbul’da ağırlayacak.
İHRACAT PAZARLARINDA YENİ ÜLKELER
EVSİD Lideri Talha Özger, bu yılki aktiflikte daha evvel Türkiye ile iş yapmamış ülkelerden alıcıların da İstanbul’da olacağını söylemiş oldu. Özger, “Burada bizler için ülke farklılığının yanında bir öteki kıymetli mevzu daha evvel Türkiye ile iş yapmamış, Türkiye’ye erişimi sonlu olan uzak ülkelerdeki alıcılara da ulaşmaktı. Meksika, Kolombiya, Ekvator, Güney Afrika Cumhuriyeti, Endonezya üzere hayli farklı ülkelerden nitelikli alıcılar Invitation Only için İstanbul’da olacak. En son gerçekleştirdiğimiz aktifliğe 50 farklı ülkeden 83 alıcı katılmıştı. 2022 için hem yurt haricindeki firmalardan tıpkı vakitte mahallî üreticilerimizden gelen büyük bir talep var. Ticari olarak her yıl bundan evvelki organizasyonumuzdan daha yüksek randıman aldığımız Invitation Only etkinliğimizde beklentimiz bu yıl çıtayı daha da üste çıkarmak. Aktiflik mühletince her iştirakçimiz olağan bir fuarda görüşebileceğinden daha fazla sayıda daha nitelikli alıcı ile görüşme fırsatı bulacak” sözlerini kullandı.
MAKSAT DÜNYADA BİRİNCİ 3
20221 yılında 3,4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiklerini, 2022 yılı ihracat amaçlarının ise 4 milyar dolar olduğunu söyleyen EVSİD Lideri Özger, şu ayrıntıları paylaştı:
“Hedeflerimizi ünite ihracat bedeli olarak öne çıkarmayı daha gerçek buluyoruz. İhracat sayısı olarak dünyada 5’inci sıraya yükselme muvaffakiyetini elde ettik fakat önümüzdeki rakipler ile aramızdaki farkı kapatabilmek için ünite ihracat kıymetimizi 2022 yılı sonunda 4 dolar düzeyine çıkartmamız gerekiyor. Şu anda bu sayı 3,7 dolar düzeyinde. Öteki yandan bu yıl ve gelecek yıl ihracatımızın yüzde 55’ini gerçekleştirdiğimiz Avrupa pazarında daha da derinleşmeyi hedefliyoruz.
Uzakdoğu’ya karşı lojistik avantajımızı kıymetlendirerek Avrupa’ya ihracatımızı artırabiliriz. Latin Amerika pazarına ise kurulduğumuzdan bu yana büyük ehemmiyet veriyoruz. Hem bölgeye yönelik gerçekleştirdiğimiz faaliyetler birebir vakitte Türkiye’ye davet ettiğimiz kıymetli alıcılar yardımıyla biroldukca firmamız bölgeye ihracata başladı. Beklentimiz bölgeye ihracatın daha da artırılması. Ayrıyeten Sahra Altı Afrika için Kenya’ya yönelik bir sektörel heyet planlıyoruz. Burada da amacımız ihracat pazar çeşitliliğimizi artırabilmek.”
UKRAYNA’DAN SİPARİŞLER GELİYOR
Rusya-Ukrayna savaşının kesime olan tesirlerine de değinen Özger, “Ülkemizin kuzeyindeki savaş net olarak bölüm ihracatı için olumsuz bir tesire sahip. Fakat Ukrayna’daki üreticilerin savaş sürecinden etkilenmelerinin misal eser üreten üreticilerimizin tedarikte öne çıkmasına yol açtığını da söylemeliyiz.
Ukrayna’dan geçen hafta üyelerimize siparişler geldi. Şuanda Ukrayna’da eserler göndermeye başladık. Ukrayna ve Rusya bizim en kıymetli pazarlarımızdan birisi. Önümüzdeki günlerde önemli siparişler bekliyoruz. Öte yandan, Rusya’daki firmaların tüketim eserleri konusunda Batı ülkelerinden ithalatlarını mecburen alternatif kaynaklara kaydırmakta olduğunu, uygun kaideler sağlanırsa iki ülke ticaretinin artabileceğini öngörüyoruz” dedi.