Şoför kartı da denilen dijital ehliyet başvurusunu yapabilmek için evvela ön müracaat ve kartı ödemesinin yapılmış olması gerekiyor. daha sonrasında ise, gerekli dokümanlar tamamlanarak müracaat süreçleri tamamlanabiliyor.
ŞOFÖR KARTINA MÜRACAAT KURALLARI NELER?
Şoför kartına müracaat yapabilmek için evvela vatandaşların takograf kartına sahip olması gerekmektedir. Eşya nakliyeciliği, yolcu nakliyatı ve memleketler arası nakliyecilik yapan şoförler ortasında SRC1/SRC2/SRC3/SRC4/SRC5 dokümanına sahip olan şoförler takograf kartı almak için müracaat yapabilir.
SAYISAL TAKOGRAF KARTI NASIL ALINIR?
Servis, sürücü/şirket olarak iş hayatında bulunan bireyler sayısal takograf kartı almak için staum.tobb.org.tr internet adresi üzerinden ön müracaat yapabilirler. Ön müracaatın dijital ortamda yapılmasının akabinde şoförler, TOBB tarafınca gorevlendirilmiş ilgili odalara şahsen giderek gerekli dokümanları teslim ettikten daha sonra müracaat süreçlerini tamamlamak zorundadır. tıpkı vakitte, müracaat süreci yapacak olan şoförler, ilgili odalara gitmedilk evvel belirtilen ölçüsü ödemiş olmalıdır.
KARTLAR NE KADAR MÜHLET GEÇERLİ?
Kontrol kartları için geçerlilik müddeti iki yıl, servis kartları için bir yıl, şoför ve şirket kartları için ise beş yıldır.
KARTLAR İÇİN MÜRACAAT FİYATLARI NE KADAR?
Şirket ve servis kartları için müracaat fiyatı 400 TL, şoför kartları için 130 TL’dir.
DİJİTAL EHLİYET BAŞVURUSU İÇİN HANGİ EVRAKLAR GEREKLİ?
Dijital ehliyet başvurusu için, internet üzerinden ön müracaat yapılıp, takograf kartı ödemesi de yapıldıktan daha sonra, şoförler, TOBB tarafınca yetkilendirilen odalarda müracaat süreçlerini tamamlayabilecekler. Bunun için şoförler;
• Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi
• Şoför evrakının aslı ve fotokopisi
• Biyometrik fotoğraflarını yanlarında bulundurmak zorundadır.
SERVİS KARTI BAŞVURUSU İÇİN HANGİ DOKÜMANLAR GEREKLİ?
Takograf kartı yahut kartları ödemesini yapan ve ön müracaat sürecini tamamlayan şoförler, nazaranvlendirilen odalara gitmedilk evvel şu evrakları yanlarında hazır bulundurmalıdırlar
• İmza Sirküleri fotokopisi ve aslı (Kontrol edilmesinin akabinde aslı geri verilecektir.)
• Vekaletname fotokopisi ve aslı (Servis yetkilisinin ismi imza sirkülerinde bulunmuyorsa vekaletname talep edilir)
• Oda Kayıt Evrakı aslı
• Vergi Levhası fotokopisi
• Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan alınan Servis Yetki Belgesi’nin fotokopisi
• Başvuruyu imzalayacak kişinin Nüfus Cüzdanı fotokopisi ve aslı
• Servis Kaşesi
DİJİTAL EHLİYET MÜRACAAT EKRANI
ŞOFÖR KARTINA MÜRACAAT KURALLARI NELER?
Şoför kartına müracaat yapabilmek için evvela vatandaşların takograf kartına sahip olması gerekmektedir. Eşya nakliyeciliği, yolcu nakliyatı ve memleketler arası nakliyecilik yapan şoförler ortasında SRC1/SRC2/SRC3/SRC4/SRC5 dokümanına sahip olan şoförler takograf kartı almak için müracaat yapabilir.
SAYISAL TAKOGRAF KARTI NASIL ALINIR?
Servis, sürücü/şirket olarak iş hayatında bulunan bireyler sayısal takograf kartı almak için staum.tobb.org.tr internet adresi üzerinden ön müracaat yapabilirler. Ön müracaatın dijital ortamda yapılmasının akabinde şoförler, TOBB tarafınca gorevlendirilmiş ilgili odalara şahsen giderek gerekli dokümanları teslim ettikten daha sonra müracaat süreçlerini tamamlamak zorundadır. tıpkı vakitte, müracaat süreci yapacak olan şoförler, ilgili odalara gitmedilk evvel belirtilen ölçüsü ödemiş olmalıdır.
KARTLAR NE KADAR MÜHLET GEÇERLİ?
Kontrol kartları için geçerlilik müddeti iki yıl, servis kartları için bir yıl, şoför ve şirket kartları için ise beş yıldır.
KARTLAR İÇİN MÜRACAAT FİYATLARI NE KADAR?
Şirket ve servis kartları için müracaat fiyatı 400 TL, şoför kartları için 130 TL’dir.
DİJİTAL EHLİYET BAŞVURUSU İÇİN HANGİ EVRAKLAR GEREKLİ?
Dijital ehliyet başvurusu için, internet üzerinden ön müracaat yapılıp, takograf kartı ödemesi de yapıldıktan daha sonra, şoförler, TOBB tarafınca yetkilendirilen odalarda müracaat süreçlerini tamamlayabilecekler. Bunun için şoförler;
• Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi
• Şoför evrakının aslı ve fotokopisi
• Biyometrik fotoğraflarını yanlarında bulundurmak zorundadır.
SERVİS KARTI BAŞVURUSU İÇİN HANGİ DOKÜMANLAR GEREKLİ?
Takograf kartı yahut kartları ödemesini yapan ve ön müracaat sürecini tamamlayan şoförler, nazaranvlendirilen odalara gitmedilk evvel şu evrakları yanlarında hazır bulundurmalıdırlar
• İmza Sirküleri fotokopisi ve aslı (Kontrol edilmesinin akabinde aslı geri verilecektir.)
• Vekaletname fotokopisi ve aslı (Servis yetkilisinin ismi imza sirkülerinde bulunmuyorsa vekaletname talep edilir)
• Oda Kayıt Evrakı aslı
• Vergi Levhası fotokopisi
• Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan alınan Servis Yetki Belgesi’nin fotokopisi
• Başvuruyu imzalayacak kişinin Nüfus Cüzdanı fotokopisi ve aslı
• Servis Kaşesi
DİJİTAL EHLİYET MÜRACAAT EKRANI