Bir Tesla Model S, kaza yaptıktan tam üç hafta daha sonra kendi kendine alev aldı

KaradeniZ

New member
Bir Tesla Model S, kaza yaptıktan tam üç hafta daha sonra kendi kendine alev aldı Kaza yaparak hurdaya çıkmış bir Tesla Model S’nin bu ayın başlarında bir Sacramento hurdalığında alevler ortasında kaldığı ve söndürmek için kıymetli ölçüde vakit, su ve alışılmadık düşünme gerektiren bir yangına niye olduğu bildirildi.

Araç, üç hafta evvel onu hurdalığa gönderen nispeten patlamasız bir kaza hayatıştı. Tesla’nın hurdalığa gidişinden yaklaşık bir ay daha sonra patlamasına neyin sebep olduğu çabucak hemen aşikâr değil. Lakin bu yangın da öbür elektrikli araç yangınları üzere söndürülmesi sıkıntı bir yangın oldu.

İtfaiye Departmanı Instagram’da, “Ekipler yangını söndürdü, lakin araba bir daha tutuşmaya ve pil bölmesinde gaz çıkarmaya devam etti” yazdı.

Hurda alanındaki takım, itfaiyecilerin arabayı yana çevirerek aküye erişmesine yardımcı oldu, lakin bu bile yangını durdurmaya yetmedi. Departman, “Doğrudan nüfuz etse bile, araç artık ısı niçiniyle bir daha tutuşuyordu” dedi.

En son buldukları tahlil, yanan Tesla’nın sığacağı kadar büyük bir çukur kazmak ve onu 17.000 litre suya batırmaktı. Sacramento Metro İtfaiye Departmanı, bunun müdahale ettikleri birinci Tesla yangını olduğunu söylemiş oldu ve yangın kararı rastgele bir faydalanma olmadığını bildirdi.

2010 yılında Tesla, yangına niye olabilecek yanılgılı bir yardımcı güç kablosu niçiniyle araçlarının yaklaşık yüzde 40’ını geri çağırmıştı ve 2018’de ölümcül bir kazaya karıştıktan kısa bir süre daha sonra bir Tesla alevler ortasında kalmış, beş gün daha sonra depodayken tekrar alev almıştı.

Geçtiğimiz yıl, Tesla’nın Avustralya, Victoria’daki “Büyük Bataryası” alevler ortasında kaldı ve günlerce yandı, su ve lityum birleştirildiğinde patlayıcı bir tepkiye girmesi sebebiyle takımlar yangını söndürmek için ağır gayret etti.

EV batarya teknolojisinde çabucak hemen araçları bu üzere durumlara karşı daha inançlı hale getirecek umut verici bir gelişme ufukta görünmüyor. Grafit anotların silikon pillerle değiştirilmesi üzere sodyum iyon pillere geçiş şimdilik teklif olarak bekliyor.

ABD Ulusal Karayolu Trafiği Güvenliği Yönetimi, kısa bir süre evvel Güney Koreli teknoloji devi LG tarafınca üretilen MESKEN pillerinin güvenliği konusunda bir soruşturma da başlatmıştı. LG pilleri GM, Mercedes-Benz, Hyundai, Stellantis ve Volkswagen araçlarında kullanılıyor ve bunların tamamı yangın riskleri niçiniyle 2020’den itibaren geri çağırmaya niye oldu. Tesla bataryaları ise sıklıkla Panasonic tarafınca üretiliyor.
 
Üst