Ulusal Eğitim Bakanı deklare etti: Okullara sıfır olayla dönülecek

Hasan

New member
Yüz yüze eğitimin başladığı 6 Eylül’den bu yana her fırsatta okulların açık kalacağını söyleyen Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, bu iletisini bir kere daha bir dahaledi.

Orta tatilin hemilk öncesinde koronvirüs (Kovid-19) olayları niçiniyle 521 sınıfın karantinada olduğunu söyleyen Bakan Özer, “Onların da orta tatil sonuna kadar aslına bakarsan karantina müddetleri tamamlanmış olacak. Okullar 22 Eylül’de sıfır olayla eğitime başlayacak, karantinada sınıf kalmayacak” dedi.

Sabah gazetesinden Ceyda Karaaslan’ın haberinde değerlendirmelerine yer verilen Bakan Özer, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı ortasında yapılacak bu çalışmaların bilgilerinı şu biçimde anlattı:


164 YENİ MERKEZ

Özer ayrıyeten, “Mesleki eğitim merkezlerini daha ön plana çıkarmamız lazım. Genç işsizliği azaltmamız için en tesirli yol bu. Buradan mezun olanlar, 4 yıl boyunca haftanın 4 günü işletmede eğitim alıyorlar. Bu merkezlerin kapasitesini artıracağız. OSB’ler ortasında toplam 164 yeni merkez açacağız” dedi.

ÖĞRENME KAYIPLARINA TELAFİ

7, 8 ve 11 ile 12. sınıfların pandemide öğrenme kayıplarını belirlemek için kazanım kıymetlendirme imtihanı yapıldığını hatırlatan Bakan Özer, “4.5 milyon öğrenci katıldı. Bu değerlendirmelerin neticelerina göre telafi programlarımız güncelledik. Yardımcı kaynaklar, dayanak malzemeleri hazırladık. 18 milyon çocuğumuza fiyatsız ulaştırılacak. Destekleme ve yetiştirme kursları orta tatilden daha sonra 6 ve 10’uncu sınıflara da açılacak” diye konuştu.


“Öğretmenlerin tecrübenin artması öğrencinin akademik başarısına katkısını da artıyor” diyen Özer, “20 yıllık öğretmen ile 5 yıllık öğretmen içindeki fark Türkiye’de yüzde 50’nin üzerinde. Finlandiya’da bu oran 1.2. Bunu azaltmak için şahsi gelişimi destekleme programı hazırladık” dedi.

‘PİRAMİT BİLAKİS DÖNMELİ’

Özer ayrıyeten, şu açıklamalarda bulundu:


“Öğretmenlerimize hem mesleksel hem şahsi gelişim eğitimleri vereceğiz. Önceliğimiz tecrübesi 5 yılın altında olanlar. Eğitimler zarurî, 3 ay sürecek ve yüz yüze olacak.


Mesleksel ve teknik liselerden farklı olarak bizim meslek eğitim merkezlerimiz var. Meslek liseleri mezunlarının kendi alanlarında istihdam edilme oranları epeyce düşük. Mesleksel eğitim merkezlerinde ise kendi alanlarında istihdam edilme oranları yüzde 88. Şu anda meslek liselerinde 1.3 milyon, eğitim merkezlerinde ise 157 bin öğrenci var. Bu sayının karşıtı olsun istiyoruz. Piramit bilakis dönmeli.

EN AZ 5 BİN YENİ ANASINIFI

Şu anda 5 yaşta okul öncesi okullaşma oranı yüzde 78, 4 yaşta yüzde 33, 3 yaşta da yüzde 14. 2022’de 5 yaşta bu oranı yüzde 100’e, 4 yaşta yüzde 70’e, 3 yaşta yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bunun için ikinci devirde en az 8 derslikli 5 bin yeni anasınıfı açacağız. 5 bin anasınıfı demek 100 bin öğrenci demek.


‘KÜTÜPHANESİZ OKUL KALMAYACAK’

2. gayemiz de okullar ortası imkân farklılıklarını azaltmak. Kütüphanesi, laboratuvarı, spor salonu olmayan okul kalmasın istiyoruz. 2 ay ortasında Türkiye genelindeki tüm okullara kütüphane yapacağız. Öğrencinin okulda temas ettiği ortam ne kadar farklı olursa gelişimi o kadar düzgün oluyor.

Akademik muvaffakiyet, okul dışı faktörlere fazlaca bağlı. Ailenin ekonomik düzeyi, eğitim seviyesi tesirli. Amacımız ailenin gelir düzeyi ne olursa olsun çocuk 1’inci sınıfa geldiğinde hazır bulunuşluğu olsun. Bunun için okul öncesi eğitim fazlaca kıymetli.

Türkiye’de eğitimde 2002’den itibaren çok önemli yatırımlar oldu. O senelerdan evvel ortaöğretime erişim yüzde 44’ler düzeyindeydi. Artık yüzde 88’i aştı. Yükseköğretimde yüzde 14 olan okullaşma oranı şu anda yüzde 44. Eğitimde kitleselleşmeyle ilgili toplum faydasına son 20 yılda fazlaca değerli işler yapıldı. Lakin kronik sorunumuz, okullar ortası muvaffakiyet farkı. Giderek azalıyor, fakat büsbütün ortadan kalkmadı.”
 
Üst