Üniversite elektronik (online) kayıt nasıl yapılır? İşte üniversite e-kayıt ekranı

Hasan

New member
ÖSYM, üniversite e-kayıt yani online ortamda elektronik kayıt tarihlerini deklare etti. Temel yerleştirme ve 1. ek yerleştirmeyle birlikte üniversiteye yerleşen öğrencilerin kayıt süreçleri bitmiş oldu. 2. ek yerleştirmenin akabinde rastgele bir üniversite kısmına kayıt hakkı elde eden . Öğrencilerin üniversiteye temel kayıt yaptırmalarından evvel e-Devlet üzerinden e-kayıt yaptırmaları gerekiyor.

YKS 2. EK YERLEŞTİRME ÜNİVERSİTE KAYITLARI NE VAKİT?

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafınca duyurulan YKS 2. ek tercih üniversite kayıt tarihlerini 26 Ekim-1 Kasım 2021 günleri ortası olarak belirlendi.


Üniversite öğrencisi adayları, 26-31 Ekim 2021 tarihleri içinde birinci kayıt yerine geçen elektronik kayıt (e-kayıt) süreçlerini yaparak üniversite için birinci adımını atacak. e-Kayıt yapan öğrenciler, üniversiteleri tarafınca duyurulan dokümanlara ve tarihe nazaran süreç yapacak.

ÜNİVERSİTE ELEKTRONİK NEDİR, E-KAYIT NASIL YAPILIR?

Mecburî olmayan e-kayıt, birinci kayıt yerine geçiyor. Elektronik kayıt olarak da isimlendirilen e kayıt, online ya da internetten kayıt olarak da isimlendirilir. Elektronik kayıt mecburî değildir fakat birebir müracaat ile asıl kayıt mecburidir. Elektronik kayıtlar e-Devlet üzerinden alınacak.


Yerleşen adaylar e-devlet şifreleri ile www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Şurası Başkanlığı kısmından kayıt süreçleri yapabileceklerdir.

Yükseköğretim Heyeti Başkanlığının elektronik kayıt süreçleri ile ilgili açıklaması:

1) Tüm Devlet yükseköğretim kurumları ile isteyen Vakıf yükseköğretim kurumları, dileyen öğrenciler için e-devlet kapısından kayıt olma imkânı sunacaklardır. Elektronik kayıt birinci yerleştirme için yapılacaktır. Ek yerleştirmede de elektronik kayıt yapılabilecektir.


2) Elektronik kayıt öğrenci için mecburî olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kaydı tercih etmeyen yahut mecburî niçinlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler yerleştiği yükseköğretim kurumuna başvuracaktır.

3) Elektronik kayıt süreci 2021-2022 öğretim devri için ÖSYM’den temin edilecek yerleşen verisi içerisindeki öğrencileri kapsayacaktır. ÖSYM yerleşen verisine YÖKSİS üzerinden erişilebilecektir.

4) Elektronik kayıt 4-8 Eylül 2021 tarihleri içinde gerçekleştirilecektir.

5) Elektronik kayda, özel yetenek programları ile yükseköğretim kurumlarınca elektronik kaydı uygun görülmeyen programlar (sağlık raporu isteyen programlar gibi) dâhil edilmeyecektir. Sıhhat raporu vb. istenen programlara yerleşen öğrencilerin 6-10 Eylül 2021 tarihleri içinde istenen evraklar ile bir arada ilgili yükseköğretim kurumlarına başvurmaları gerekmektedir.


6) Yerleşen adaylar e-devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Şurası Başkanlığı kısmından kayıt süreçleri yapabileceklerdir.

7) Asker Alma Dairesinden askerlik durum bilgisi ve Ulusal Eğitim Bakanlığından lise mezunu olup olmadığına dair bilgi ekran kaydında yer alacaktır. Askerlik durumu kayıt olmalarına pürüz olmayacaktır. Lakin; Ulusal Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler elektronik kayıt yapamayacak ve yerleştiği Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir. Ulusal Eğitim Bakanlığından mezuniyet bilgisi alınan öğrenciler için elektronik kayıtta öğrencinin yerleşme ayrıntıları, ÖSYM verisinden otomatik olarak gelecektir.

8) Birebir anda örgün iki ön lisans yahut iki lisans programına kayıtlı öğrenciler, elektronik kayıt ekranında kaydı yapılmayarak yerleşmiş olduğu Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir.

9) Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkotlu çıktı da alabileceklerdir.

10) Yükseköğretim kurumları, elektronik kayıt olanlara ilişkin ayrıntıları Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YÖKSİS) üzerinden alabileceklerdir.

11) Kayıt sürecini elektronik ortamda yapan öğrenciler elektronik kayıt ekranında yahut üniversitenin web sitesinde duyurduğu tarihlerde ders kaydına gelecekler ve duyuruda belirtilen evrakları sunmaları ve öteki koşulları sağlamaları durumunda ders kaydı yapabileceklerdir.
 
Üst