
UEFA, ilk kez bir Avrupa Futbol Şampiyonası'nda sanal reklamcılık kullanıyor. Futbol federasyonu, bunu özellikle üç ülkedeki pazarı hedeflemek için kullanmak istiyor.
Avrupa Futbol Birliği UEFA, Avrupa Şampiyonası sırasında Almanya, Çin ve ABD'deki TV izleyicileri için özel olarak uyarlanmış reklamlar üretmek amacıyla sanal reklam panoları kullanıyor. İlgili ülkelerdeki TV izleyicileri bazen canlı maçlar sırasında LED panolarında stadyum ziyaretçilerinden farklı reklamlar görüyor. “Örneğin, stadyumdaki bir izleyici reklam panolarında İngilizce Coca-Cola reklamı görürken, Almanya'daki bir TV izleyicisi benzer bir Coca-Cola reklamını ancak Almanca olarak görüyor,” dedi UEFA Alman Basın Ajansı'na.
Teknoloji, reklam panolarını gerçek zamanlı olarak üst üste yerleştirmek için yapay zekayı kullanıyor. UEFA'ya göre, sanal olarak ayarlanmış reklam yalnızca maç sırasında ana yayın kamerasına yerleştirilecek. Diğer kamera açılarında, panolardaki reklamlar ayarlanmayacak.
UEFA, teknolojiyi son altı yıldır test ediyor. Sanal reklam panoları ilk kez 2021 Süper Kupa'da kullanıldı, futbol federasyonu duyurdu – bu, teknolojinin bir Avrupa Şampiyonası'nda ilk kez kullanılacağı anlamına geliyor.