Beykozlu
New member
hiç bir havayolu şirketinin tarifeli uçuş düzenlemediği, yolcuların uğramadığı ve 38 çalışanıyla yolcu bekleyen Çanakkale’deki Gökçeada Havalimanı para yutmaya devam ediyor. Kamu İhale Bülteni’nde yer alan bilgilere bakılırsa, 2010 yılında açılan ve kullanılmayan havalimanı için bu yıl da Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü iki farklı ihale düzenledi.
Birinci ihale “2022 Yılı Gökçeada Havalimanı Müdürlüğü ve VOR İstasyonu Elektrik Enerjisi” ismi altında yapıldı. Bu ihaleyle Gökçeada Havalimanı’nın bu yıl gereksinimi olan elektrik gücü için Aycan Toptan Elektrik Şirketi’ne tam 367 bin TL ödendi.
Mart ayında da “2022 Gökçeada Havalimanı Apron Direklerinin Bakım-Onarımı” ismi altın bir ihale düzenlendi. Bu ihaleyle de DHMİ’nin kasasından üç boyutlu Aydınlatma isimli bir şirkete 152 bin 900 TL’lik ödeme yapıldı. Bu iki ihaleyle bu yıl yapılan harcama ise 520 bin TL’yi buluyor.
88 milyon TL’ye yapıldı
BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre, Gökçeada Havalimanı, 15 Ağustos 2010 tarihinde “turizmin geliştirilmesi” gayesiyle hizmete girdi. Devrin DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal açılışta yaptığı konuşmada, havalimanı için toplam 88 milyon 120 bin TL harcandığını deklare etti. Açılışa katılan periyodun Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise havalimanının bölge iktisadına büyük katkı sağlayacağı tez etti.
Açılışın akabinde Gökçeada Havalimanı’na birinci tarifeli uçuş 12 Temmuz 2011’de İstanbul Sabiha Gökçen’den gerçekleştirildi ve bir daha Yıldırım tarafınca haftada iki gün İstanbul’a tarifeli uçuşların yapılacağı duyuruldu. Lakin Yıldırım’ın söylemiş olduği üzere olmadı ve yalnızca fazlaca kısa bir süre tarifeli uçuşlar düzenlendi. Akabinde da tarifeli uçuş düzenlenmeyen havalimanına hiç yolcu uğramadı.
YETERLİ Partili Gökçeada Belediye Lideri Ünal Çetin ise daha evvel yaptığı açıklamada, “Ben 2014 yılında belediye başkanlığını kazandım ve 2014’ten bu yana hiç uçuş yapılmadı. Devletin fazlaca önemli bir yatırımı atıl durumda” demişti.
80 milyon TL harcandı
DHMİ’nin raporlarında yer alan bilgilere bakılırsa, havalimanı için de her yıl kamunun kasasından para harcanıyor. Havalimanı için açıldığı 2010 yılından 2020 yılına kadar DHMİ’nin kasasından toplam 80 milyon 416 bin TL harcandı.
DHMİ’nin faaliyet raporlarında yer alan bilgilere göre, Gökçeada Havalimanı’nı 2011 yılında bin 106, 2012 yılında bin 666 ve 2013 yılında ise bin 726 kişi olmak üzere toplam 4 bin 498 yolcu kullandı. 2013 yılından daha sonra ise hiç yolcunun uğramadığını belirtildi.
38 kişi çalışıyor
38 işçinin misyon yaptığı havalimanı yalnızca çalışanıyla değil araçları ve teknolojik altyapısıyla da yıllardır kullanıma hazır durumda. Havalimanında bir pist süpürgesi aracı, bir yükleyici, bir forklift, iki pist frenleme ölçümü aracı ve bir de traktör olmak üzere beş özel amaçlı araç buluyor. Ayrıyeten dört yangın söndürme, bir arazöz ve bir de kurtarma aracı hazır bekliyor.
Sayıştay da tespit etti
Havalimanının atıl kaldığı, Sayıştay’ın 2020 Yılı DHMİ Kontrol Raporu’nda da açıklandı. Raporda, “Önceki senelerda olduğu üzere 2020 yılında da Gökçeada Havalimanı’na ticari hedefli uçak iniş kalkış yapmadığı için yolcu trafiği gerçekleşmemiştir” sözlerine yer verildi.
Birinci ihale “2022 Yılı Gökçeada Havalimanı Müdürlüğü ve VOR İstasyonu Elektrik Enerjisi” ismi altında yapıldı. Bu ihaleyle Gökçeada Havalimanı’nın bu yıl gereksinimi olan elektrik gücü için Aycan Toptan Elektrik Şirketi’ne tam 367 bin TL ödendi.
Mart ayında da “2022 Gökçeada Havalimanı Apron Direklerinin Bakım-Onarımı” ismi altın bir ihale düzenlendi. Bu ihaleyle de DHMİ’nin kasasından üç boyutlu Aydınlatma isimli bir şirkete 152 bin 900 TL’lik ödeme yapıldı. Bu iki ihaleyle bu yıl yapılan harcama ise 520 bin TL’yi buluyor.
88 milyon TL’ye yapıldı
BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre, Gökçeada Havalimanı, 15 Ağustos 2010 tarihinde “turizmin geliştirilmesi” gayesiyle hizmete girdi. Devrin DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal açılışta yaptığı konuşmada, havalimanı için toplam 88 milyon 120 bin TL harcandığını deklare etti. Açılışa katılan periyodun Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise havalimanının bölge iktisadına büyük katkı sağlayacağı tez etti.
Açılışın akabinde Gökçeada Havalimanı’na birinci tarifeli uçuş 12 Temmuz 2011’de İstanbul Sabiha Gökçen’den gerçekleştirildi ve bir daha Yıldırım tarafınca haftada iki gün İstanbul’a tarifeli uçuşların yapılacağı duyuruldu. Lakin Yıldırım’ın söylemiş olduği üzere olmadı ve yalnızca fazlaca kısa bir süre tarifeli uçuşlar düzenlendi. Akabinde da tarifeli uçuş düzenlenmeyen havalimanına hiç yolcu uğramadı.
YETERLİ Partili Gökçeada Belediye Lideri Ünal Çetin ise daha evvel yaptığı açıklamada, “Ben 2014 yılında belediye başkanlığını kazandım ve 2014’ten bu yana hiç uçuş yapılmadı. Devletin fazlaca önemli bir yatırımı atıl durumda” demişti.
80 milyon TL harcandı
DHMİ’nin raporlarında yer alan bilgilere bakılırsa, havalimanı için de her yıl kamunun kasasından para harcanıyor. Havalimanı için açıldığı 2010 yılından 2020 yılına kadar DHMİ’nin kasasından toplam 80 milyon 416 bin TL harcandı.
DHMİ’nin faaliyet raporlarında yer alan bilgilere göre, Gökçeada Havalimanı’nı 2011 yılında bin 106, 2012 yılında bin 666 ve 2013 yılında ise bin 726 kişi olmak üzere toplam 4 bin 498 yolcu kullandı. 2013 yılından daha sonra ise hiç yolcunun uğramadığını belirtildi.
38 kişi çalışıyor
38 işçinin misyon yaptığı havalimanı yalnızca çalışanıyla değil araçları ve teknolojik altyapısıyla da yıllardır kullanıma hazır durumda. Havalimanında bir pist süpürgesi aracı, bir yükleyici, bir forklift, iki pist frenleme ölçümü aracı ve bir de traktör olmak üzere beş özel amaçlı araç buluyor. Ayrıyeten dört yangın söndürme, bir arazöz ve bir de kurtarma aracı hazır bekliyor.
Sayıştay da tespit etti
Havalimanının atıl kaldığı, Sayıştay’ın 2020 Yılı DHMİ Kontrol Raporu’nda da açıklandı. Raporda, “Önceki senelerda olduğu üzere 2020 yılında da Gökçeada Havalimanı’na ticari hedefli uçak iniş kalkış yapmadığı için yolcu trafiği gerçekleşmemiştir” sözlerine yer verildi.