Beykozlu
New member
Amadeus’un Microsoft ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle seyahat ekosistemi ortasındaki havayolları, havaalanları, oteller, seyahat satıcıları ve başka paydaşlar için tüm kaynaklardan gelen içeriği düzenleyecek, farklı satış kanallarına ulaştıracak ve bununla birlikte yeni iş ortakları dahil edecek tek bir bulut tabanlı seyahat platformu oluşturduklarını kaydeden Türkiye ve Bulgaristan Genel Müdürü, Kuzey, Doğu, Merkez ve Güney Avrupa İş Ortağı Pazarlar Satış Yöneticisi Eric Willems, “Bu teknoloji ile daldaki paydaşlar birleşik bir platformda çalışabilecek.” dedi. Amadeus’un 2004’ten bu yana Ar-Ge’ye 8,3 milyar Euro yatırım yaptığını kaydeden Eric Willems, Amadeus Türkiye’nin de seyahat dağıtım teknolojisi, havayolları BT teknolojisi ve havalimanı BT teknolojisi alanlarında büyümeye ve gelişmeye odaklandığını lisana getirdi.
Seyahat ve turizm sanayisi pandemi ile birlikte süratli bir değişim sürecine girdi. Neredeyse tüm ülkeler hudutlarını kapatırken, seyahatler kısıtlandı. bu biçimde bir devrin akabinde koronavirüsün tesirlerinin azalmasıyla bir arada turizm ve seyahat sanayisi süratli bir büyüme sürecine girdi. Pandemi ile bir arada büyük değişimin yaşandığı bölümün ortasından geçtiği süreci ve gelecekte yaşanması beklenen gelişmeleri, seyahat ve turizm sanayileri için teknoloji ve tahliller sunan Amadeus’un İngiltere, İrlanda, İskandinavya ve Merkez, Doğu ve Güneydoğu Avrupa Seyahat Satışları Kıdemli Lider Yardımcısı, İtalya Genel Müdürü Francesca Maria Benati ile Türkiye ve Bulgaristan Genel Müdürü, Kuzey, Doğu, Merkez ve Güney Avrupa İş Ortağı Pazarlar Satış Yöneticisi Eric Willems kıymetlendirdi. Amadeus’un 190 ülkede 16 binden çok çalışanıyla faaliyet gösteren global bir bilişim şirketi olduğunu belirten Eric Willems, “Amadeus 1987 yılında kuruldu ve 1994’ten bu yana Türkiye’de hizmet veriyor. Bengaluru’dan Boston’a, Nice’ten İstanbul’a kadar dünya çapında 50’den çok teknoloji tesisimiz var ve 2004’ten bu yana Ar-Ge’ye yaptığımız yatırım 8,3 milyar Euro’ya ulaştı.” dedi.
SEYAHATİN YİNE CANLANMASINI SAĞLADI
Pandemi sürecinde turizmde yaşanan gelişmelerle ilgili olarak Eric Willems, “Global turizmin yara aldığı bu salgın sürecinde bölümümüzün gelişmek ve adapte olmak ismine gösterdiği bağlılık ve yaratıcılık çok etkileyiciydi. Yolcuların değişen talepleri karşılandı, kimlik teşhisi ve sıhhat sertifikaları tahlilleri geliştirildi, biometrik teknolojisi hayata geçirildi, yeni seyahat deneyimleri oluşturuldu ve tüm bunlar yasaklar kaldırılınca global seyahatin bir daha canlandırılmasına yardımcı oldu. 2021 yılı boyunca bölümün dirayeti ve seyahatin hayatımızda ne kadar hayati bir rol oynadığını bir sefer daha görmüş olduk. Salgının farklı basamaklarına ve neredeyse tüm yıl süren belirsizliğe karşın seyahat hacmi hem rezervasyon tıpkı vakitte yolcu trafiği açısından toparlanmaya devam etti ve her çeyrekte artış gösterdi. Hala 2019 datalarının altında olmamıza karşın seyahat hacminde yakalanan sürdürülebilir yükseliş trendi geleceğe umutla bakmamızı sağlıyor.” diye konuştu.
‘YATIRIM YAPMAYA DEVAM EDİYORUZ’
Amadeus Türkiye’nin seyahat dağıtım teknolojisi, havayolları BT teknolojisi ve havalimanı BT teknolojisi alanlarında büyümeye ve gelişmeye odaklandığını kaydeden Eric Willems, “Amadeus seyahat teknolojileri alanında Türkiye’de pazar başkanı. Amadeus olarak daha uygun seyahat tecrübeleri oluşturmaya yardımcı olacak teknolojilere yatırım yapmaya devam ediyoruz. Seyahat ekosistemi içerisindeki havayolları, havaalanları, oteller, seyahat acenteleri ve başka paydaşlar birlikte daha yakın çalışmalıdır. Bu da bizim için geçmiş yapıların dışına çıkıp kendi dikeylerimizi tek çatı altında toplama gerekliliğini birlikteinde getiriyor. Bu niçinle teknolojimizin özünde, uzun vadeli vizyonumuz, tüm kaynaklardan gelen içeriği düzenleyecek, farklı satış kanallarına ulaştıracak ve bununla birlikte yeni iş ortakları dahil edecek bulut tabanlı tek bir seyahat platformu oluşturmaktır. Bu teknoloji ile, havayollarımızın, seyahat acentelerimizin, şirketlerimizin, havalimanlarımızın, otellerimizin ve ödeme işlerimizin birleşik bir bulut platformda çalışmaya başlayacağı manasına geliyor. Bu da çevikliğimizi, karşılık verme süratimizi, teknoloji teklifimizi iş gereksinimlerine nazaran özelleştirme yeteneğini artırmaya yardımcı oluyor.” dedi.
İŞLEM SAYISI BİR GECEDE YAKLAŞIK 17 KAT ARTTI
Amadeus’un pandemi sürecinde yaptıkları ile ilgili olarak Francesca Maria Benati de, şunları söylemiş oldu: “Müşterilerimize iş ortaklarımız üzere davrandık ve bu husustaki yaklaşımımızı gösterebilmek ismine fırsatlar aradık. Bunlardan bir tanesi, Amadeus Ticket Changer üzere araçları nasıl kullanacakları tarafında fiyatsız eğitimler vermek oldu. Salgının başında bu araç, yolcuların biletlerini ve uçuşlarını bir daha biletlendirmek için kullanılan otomasyona dayalı bir enstrümandı. Zira bu süreci manuel bir biçimde yapmak imkansızdı. Süreç sayısı neredeyse bir gecede olağana kıyasla yaklaşık olarak 17 kat arttı. Bu da, milyonlarca bilet hesaplaması ve değişikliği yapıldığı manasına geliyordu. Çabucak çalışanımıza bu ve bunun üzere müşterilerin muhtaçlıklarını karşılayabilecekleri öbür araçların eğitimlerini verdik. Salgın devrindeki karantinalarda mesai yapmak zorunda kalan konaklama grubumuza de fiyatsız eğitimler tahsis ettik. Müşterilerimize sağladığımız bir başka hizmet ise pazar bilgileri raporları oldu. Bu bilgiler olağanda seyahat acentelerinin üyelikle aldıkları hizmetlerdendir, lakin salgın devrinde Amadeus olarak biz bunu fiyatsız sunduk. Bu, müşterilerimize, mesela hangi destinasyonların başkalarından daha düzgün performans gösterdiğini sunmak üzere faydalı bilgiler sağladı.”
*Amadeus datalarına bakılırsa kasım ayında Türkiye’de en epey aranan destinasyonlar
1- Almanya
2- Türkiye
3- İngiltere
4- ABD
5- Rusya
6- Fransa
7- Hollanda
8- Tayland
9- İtalya
10- Birleşik Arap Emirlikleri
*Amadeus bilgilerine nazaran kasım ayında Türkiye’den en çok satışı yapılan destinasyonlar
1- Almanya
2- Fransa
3- ABD
4- İngiltere
5- İtalya
6- Birleşik Arap Emirlikleri
7- Sırbistan
8- Azerbeycan
9- İspanya
10- Hollanda
Seyahat ve turizm sanayisi pandemi ile birlikte süratli bir değişim sürecine girdi. Neredeyse tüm ülkeler hudutlarını kapatırken, seyahatler kısıtlandı. bu biçimde bir devrin akabinde koronavirüsün tesirlerinin azalmasıyla bir arada turizm ve seyahat sanayisi süratli bir büyüme sürecine girdi. Pandemi ile bir arada büyük değişimin yaşandığı bölümün ortasından geçtiği süreci ve gelecekte yaşanması beklenen gelişmeleri, seyahat ve turizm sanayileri için teknoloji ve tahliller sunan Amadeus’un İngiltere, İrlanda, İskandinavya ve Merkez, Doğu ve Güneydoğu Avrupa Seyahat Satışları Kıdemli Lider Yardımcısı, İtalya Genel Müdürü Francesca Maria Benati ile Türkiye ve Bulgaristan Genel Müdürü, Kuzey, Doğu, Merkez ve Güney Avrupa İş Ortağı Pazarlar Satış Yöneticisi Eric Willems kıymetlendirdi. Amadeus’un 190 ülkede 16 binden çok çalışanıyla faaliyet gösteren global bir bilişim şirketi olduğunu belirten Eric Willems, “Amadeus 1987 yılında kuruldu ve 1994’ten bu yana Türkiye’de hizmet veriyor. Bengaluru’dan Boston’a, Nice’ten İstanbul’a kadar dünya çapında 50’den çok teknoloji tesisimiz var ve 2004’ten bu yana Ar-Ge’ye yaptığımız yatırım 8,3 milyar Euro’ya ulaştı.” dedi.
SEYAHATİN YİNE CANLANMASINI SAĞLADI
Pandemi sürecinde turizmde yaşanan gelişmelerle ilgili olarak Eric Willems, “Global turizmin yara aldığı bu salgın sürecinde bölümümüzün gelişmek ve adapte olmak ismine gösterdiği bağlılık ve yaratıcılık çok etkileyiciydi. Yolcuların değişen talepleri karşılandı, kimlik teşhisi ve sıhhat sertifikaları tahlilleri geliştirildi, biometrik teknolojisi hayata geçirildi, yeni seyahat deneyimleri oluşturuldu ve tüm bunlar yasaklar kaldırılınca global seyahatin bir daha canlandırılmasına yardımcı oldu. 2021 yılı boyunca bölümün dirayeti ve seyahatin hayatımızda ne kadar hayati bir rol oynadığını bir sefer daha görmüş olduk. Salgının farklı basamaklarına ve neredeyse tüm yıl süren belirsizliğe karşın seyahat hacmi hem rezervasyon tıpkı vakitte yolcu trafiği açısından toparlanmaya devam etti ve her çeyrekte artış gösterdi. Hala 2019 datalarının altında olmamıza karşın seyahat hacminde yakalanan sürdürülebilir yükseliş trendi geleceğe umutla bakmamızı sağlıyor.” diye konuştu.
‘YATIRIM YAPMAYA DEVAM EDİYORUZ’
Amadeus Türkiye’nin seyahat dağıtım teknolojisi, havayolları BT teknolojisi ve havalimanı BT teknolojisi alanlarında büyümeye ve gelişmeye odaklandığını kaydeden Eric Willems, “Amadeus seyahat teknolojileri alanında Türkiye’de pazar başkanı. Amadeus olarak daha uygun seyahat tecrübeleri oluşturmaya yardımcı olacak teknolojilere yatırım yapmaya devam ediyoruz. Seyahat ekosistemi içerisindeki havayolları, havaalanları, oteller, seyahat acenteleri ve başka paydaşlar birlikte daha yakın çalışmalıdır. Bu da bizim için geçmiş yapıların dışına çıkıp kendi dikeylerimizi tek çatı altında toplama gerekliliğini birlikteinde getiriyor. Bu niçinle teknolojimizin özünde, uzun vadeli vizyonumuz, tüm kaynaklardan gelen içeriği düzenleyecek, farklı satış kanallarına ulaştıracak ve bununla birlikte yeni iş ortakları dahil edecek bulut tabanlı tek bir seyahat platformu oluşturmaktır. Bu teknoloji ile, havayollarımızın, seyahat acentelerimizin, şirketlerimizin, havalimanlarımızın, otellerimizin ve ödeme işlerimizin birleşik bir bulut platformda çalışmaya başlayacağı manasına geliyor. Bu da çevikliğimizi, karşılık verme süratimizi, teknoloji teklifimizi iş gereksinimlerine nazaran özelleştirme yeteneğini artırmaya yardımcı oluyor.” dedi.
İŞLEM SAYISI BİR GECEDE YAKLAŞIK 17 KAT ARTTI
Amadeus’un pandemi sürecinde yaptıkları ile ilgili olarak Francesca Maria Benati de, şunları söylemiş oldu: “Müşterilerimize iş ortaklarımız üzere davrandık ve bu husustaki yaklaşımımızı gösterebilmek ismine fırsatlar aradık. Bunlardan bir tanesi, Amadeus Ticket Changer üzere araçları nasıl kullanacakları tarafında fiyatsız eğitimler vermek oldu. Salgının başında bu araç, yolcuların biletlerini ve uçuşlarını bir daha biletlendirmek için kullanılan otomasyona dayalı bir enstrümandı. Zira bu süreci manuel bir biçimde yapmak imkansızdı. Süreç sayısı neredeyse bir gecede olağana kıyasla yaklaşık olarak 17 kat arttı. Bu da, milyonlarca bilet hesaplaması ve değişikliği yapıldığı manasına geliyordu. Çabucak çalışanımıza bu ve bunun üzere müşterilerin muhtaçlıklarını karşılayabilecekleri öbür araçların eğitimlerini verdik. Salgın devrindeki karantinalarda mesai yapmak zorunda kalan konaklama grubumuza de fiyatsız eğitimler tahsis ettik. Müşterilerimize sağladığımız bir başka hizmet ise pazar bilgileri raporları oldu. Bu bilgiler olağanda seyahat acentelerinin üyelikle aldıkları hizmetlerdendir, lakin salgın devrinde Amadeus olarak biz bunu fiyatsız sunduk. Bu, müşterilerimize, mesela hangi destinasyonların başkalarından daha düzgün performans gösterdiğini sunmak üzere faydalı bilgiler sağladı.”
*Amadeus datalarına bakılırsa kasım ayında Türkiye’de en epey aranan destinasyonlar
1- Almanya
2- Türkiye
3- İngiltere
4- ABD
5- Rusya
6- Fransa
7- Hollanda
8- Tayland
9- İtalya
10- Birleşik Arap Emirlikleri
*Amadeus bilgilerine nazaran kasım ayında Türkiye’den en çok satışı yapılan destinasyonlar
1- Almanya
2- Fransa
3- ABD
4- İngiltere
5- İtalya
6- Birleşik Arap Emirlikleri
7- Sırbistan
8- Azerbeycan
9- İspanya
10- Hollanda