Beykozlu
New member
Türkiye’nin bayrak taşıyıcı hava yolu şirketi THY’nin piyasa bedeli, Almanya’nın bayrak taşıyıcı hava yolu şirketi Lufthansa’nın piyasa kıymetinin üstüne çıktı.
Borsa İstanbul’da süreç nazarann THY’nin piyasa bedeli, dün pay senedi fiyatının yüzde 8 artarak 138,60 liraya çıkmasıyla 191,3 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin 31 Aralık 2021’de 20,02 TL olan pay fiyatı, yılbaşından bu yana rekor üzerine rekor kırarak yüzde 592,3 arttı.
bu biçimdece cari kurla (19,56 lira) 9,78 milyar avroya ulaşan THY’nin toplam piyasa bedeli, Alman bayrak taşıyıcı hava yolu Lufthansa’nın 9,28 milyar euro olan piyasa pahasını geride bıraktı.
THY’nin pay fiyatı ayrıyeten dün 141 TL ile tarihi tepeyi gördü.
Lufthansa’nın pay fiyatı ise yılbaşından bu yana yüzde 25,7 artarak 6,18 avrodan 7,77 avroya çıktı.
Lufthansa Kümesi iflas etme noktasına gelmişti
THY, Kovid-19 salgınının olumsuz finansal şartlarını süratlice atlatıp global ölçekte yaptığı atılımlarla 2022’de karını fazlaca kuvvetli bir biçimde artırırken, Lufthansa’nın salgın daha sonrası toparlanması hayli kolay olmadı.
Yılın 3. çeyreği prestijiyle THY’nin toplam gelirleri, 6,1 milyar dolar ile 2019’un birebir periyodundaki toplam gelirlerini yüzde 52 aşarken, kargo gelirleri, tıpkı periyotta yüzde 110 artışla yaklaşık 880 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Son açıklanan finansal sonuçlara bakılırsa THY’nin 3 çeyrekteki net devir karı ise 1,5 milyar dolar oldu.
Kovid-19 salgını, global havacılık kesimini büyük bir krize girmesine sebep olurken, Eurowings, Swiss, Brussels ve Austrian Airlines’ın da sahibi olan Lufthansa Kümesi, kelam konusu salgın niçiniyle iflas etme noktasına gelmişti.
Başta Alman hükümeti olmak üzere İsviçre, Avusturya ve Belçika hükümetleri 2020’de 9 milyar avroluk kurtarma paketi sağlayarak şirketi iflastan kurtarmıştı. Şirket, bu kurtarma paketinin yalnızca bir kısmını kullanmak zorunda kalmıştı.
Salgında yolcu talebinin epey düşmesi niçiniyle, hava yolu şirketlerinin sermaye artırımı yoluyla fon toplaması zorlaşmıştı. Yolcu talebinin toparlanmasıyla Lufthansa Kümesi, kamu kurtarma paketinin bir kısmını geri ödemek için Ekim 2020’de 2,14 milyar avroluk sermaye artırımına gitmişti.
Öte yandan, Lufthansa Kümesi, Kovid-19 salgınında global seyahat kısıtlamalarının kaldırılmasının yazın uçuş talebini artırmasıyla, 2021’in üçüncü çeyreğinde “Kovid-19 krizinde birinci kez” faaliyet karı açıklamıştı.
Borsa İstanbul’da süreç nazarann THY’nin piyasa bedeli, dün pay senedi fiyatının yüzde 8 artarak 138,60 liraya çıkmasıyla 191,3 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin 31 Aralık 2021’de 20,02 TL olan pay fiyatı, yılbaşından bu yana rekor üzerine rekor kırarak yüzde 592,3 arttı.
bu biçimdece cari kurla (19,56 lira) 9,78 milyar avroya ulaşan THY’nin toplam piyasa bedeli, Alman bayrak taşıyıcı hava yolu Lufthansa’nın 9,28 milyar euro olan piyasa pahasını geride bıraktı.
THY’nin pay fiyatı ayrıyeten dün 141 TL ile tarihi tepeyi gördü.
Lufthansa’nın pay fiyatı ise yılbaşından bu yana yüzde 25,7 artarak 6,18 avrodan 7,77 avroya çıktı.
Lufthansa Kümesi iflas etme noktasına gelmişti
THY, Kovid-19 salgınının olumsuz finansal şartlarını süratlice atlatıp global ölçekte yaptığı atılımlarla 2022’de karını fazlaca kuvvetli bir biçimde artırırken, Lufthansa’nın salgın daha sonrası toparlanması hayli kolay olmadı.
Yılın 3. çeyreği prestijiyle THY’nin toplam gelirleri, 6,1 milyar dolar ile 2019’un birebir periyodundaki toplam gelirlerini yüzde 52 aşarken, kargo gelirleri, tıpkı periyotta yüzde 110 artışla yaklaşık 880 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Son açıklanan finansal sonuçlara bakılırsa THY’nin 3 çeyrekteki net devir karı ise 1,5 milyar dolar oldu.
Kovid-19 salgını, global havacılık kesimini büyük bir krize girmesine sebep olurken, Eurowings, Swiss, Brussels ve Austrian Airlines’ın da sahibi olan Lufthansa Kümesi, kelam konusu salgın niçiniyle iflas etme noktasına gelmişti.
Başta Alman hükümeti olmak üzere İsviçre, Avusturya ve Belçika hükümetleri 2020’de 9 milyar avroluk kurtarma paketi sağlayarak şirketi iflastan kurtarmıştı. Şirket, bu kurtarma paketinin yalnızca bir kısmını kullanmak zorunda kalmıştı.
Salgında yolcu talebinin epey düşmesi niçiniyle, hava yolu şirketlerinin sermaye artırımı yoluyla fon toplaması zorlaşmıştı. Yolcu talebinin toparlanmasıyla Lufthansa Kümesi, kamu kurtarma paketinin bir kısmını geri ödemek için Ekim 2020’de 2,14 milyar avroluk sermaye artırımına gitmişti.
Öte yandan, Lufthansa Kümesi, Kovid-19 salgınında global seyahat kısıtlamalarının kaldırılmasının yazın uçuş talebini artırmasıyla, 2021’in üçüncü çeyreğinde “Kovid-19 krizinde birinci kez” faaliyet karı açıklamıştı.