Royal Halı, 30’a yakın ülkeye ihracat yapıyor

KaraYeL

New member
Royal Halı Genel Müdürü Tansel Tula, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere, ABD, Çin, Fas, Türkmenistan, Romanya üzere dünyanın farklı noktalarındaki 30’a yakın ülkeye ihracat yaptıklarını belirterek, “Bu sayıyı daha da artırmaya çalışıyoruz. Geçen yıl gayelerimizi ortalama yüzde 91 oranla tutturduk. Bu yıl da şirketimizin toplam satışlarını en az yüzde 40 büyütmeyi hedefliyoruz.” dedi.

İç piyasada enflasyonist tesirlerden dolayı çabucak her şeyin fiyatının yükselmeye başladığını aktaran Tula, “Tabii ki bu bize de yansıyor. Zira girdi maliyetlerimiz epey yükseliyor. İç piyasada fazlaca marjinal bir büyüme beklemiyorum. Fakat yurt haricinden talepler var. Bizim de temel misyonumuz ülkemize döviz kazandırmak. O yüzden yurt dışına da özel ehemmiyet verdiğimizi söyleyebilirim.” değerlendirmesinde bulundu.

Başta Avrupa ülkeleri olmak üzere, ABD, Çin, Fas, Türkmenistan Balkan ülkeleri ve Romanya üzere dünyanın farklı noktalarındaki 30’a yakın ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Tula, “Bu sayıyı daha da artırmaya çalışıyoruz. Agresif bir satış ve ihracat siyaseti izliyoruz, gayelerimiz Japonya’ya kadar uzandı. Bu yıl da şirketimizin toplam satışlarını en az yüzde 40 büyütmeyi hedefliyoruz.” tabirlerini kullandı.

Tula, inovasyon çalışmalarına büyük kıymet verdiklerine dikkati çekerek, “Halı konusunda uzmanlaşmış, tecrübeli, Ar-Ge ve tasarım takımımız ile her yıl gerek yurtiçi gerekse yurt haricindeki mobilya ve mesken dekorasyon modası yönelimlerinin nabzını tutuyor ve model yelpazemizi bu trendlere bakılırsa şekillendiriyoruz.” açıklamasında bulundu.

“Yeni koleksiyonlarımız hem yurt ortasında hem yurt haricinde büyük ilgi gördü

Pandeminin 2020 Mart ayında Türkiye’de tesirlerini göstermeye başladığını aktaran Tula, “Bütün sanayi kuruluşları üretimlerini yarıya düşürmek zorunda kaldı. Lakin, 2020’nin Haziran ayından itibaren önemli bir talep patlaması oldu. Zira, hem yurt ortasında hem yurt haricinde beşerler konutlarında halı, perde, kilim ve mobilyayı değiştirmek istedi, bu biçimde bir muhtaçlık hasıl oldu. Bu da bizim üretimimizi hızlandırmamız gerektirdi.” dedi.

Tula, geçtiğimiz yıl eser yetiştirmekte zorlandıklarını belirterek, 2021’in bir ekstra dezavantajı da şuydu. Lojistik ve konteyner krizlerin yanı sıra tedarik manasında sorunlar oldu. Biz şirket olarak öngörülü davrandık ve temel girdilerimizin tedariğinde stoklu çalıştık. Bu da bize üretimde önemli avantaj getirdi.” değerlendirmesinde bulundu.

2021 yılında şirketin iki milyon metrekareyi yakaladığını anımsatan Tula, “Biz 2021’i iki milyon metrekareyle tamamladık. Rekora hayli az kaldı. Bu yıl üç milyon metrekareyi hedefliyoruz. Buna ait hem yurt ortasında hem yurt haricinde bu yeni koleksiyonlarımızla sipariş alıyoruz. Birinci iki ayın gerçekleşmelerine baktığımızda bu yıl gayemizi tutturacağımızı düşünüyoruz.” yorumunda bulundu.

“Türkiye’deki bayi ağımız ülkü seviyede”

İstanbul’da bir otelde bir stant salonu kurduklarını, burada 2022 yılı için yeni koleksiyonları tanıttıklarını söylemiş oldu.

Tula, stant alanında ortalama 300 yeni halı modeli olduğunu kaydederek, “Royal, Pierre Cardin, Atlas ve Studio olmak üzere dört tane markamız var. 14 farklı koleksiyonda yaklaşık 300 yeni dizaynla buraya geldik. Tüm koleksiyonlarımızı bayilerimizin beğenisine sunduk. Nisan ve Mayıs aylarında üretimlerini tamamlayıp müşterilerimizin beğenisine de tüketicilerimizin beğenisine sunmuş olacağız.” sözlerini kullandı.

“Doğadan aldığımız ilhamla yeni koleksiyonlar hazırladık”



Tabiattan aldıkları ilhamla yeni koleksiyonlar hazırladıklarını lisana getiren Tula, şunları kaydetti:

“Biliyorsunuz artık patili dostlarımızı konutlarımıza konuk eden vatandaş sayımız pek arttı. Bu hususta bir hassasiyet ve pazar oluştu. O denli bir halı ürettik ki bu halı meskendeki kedi, köpek üzere hayvanlarımızın tüylerinin üzerinde topluyor ve çarçabuk elektrik süpürgesiyle temizlenebiliyor. Bunun resmi manada sertifikasyonunu da aldık. Bu, standart halı üretimi haricinde farklılaştırdığımız enteresan bir inovasyon oldu. Pazarda karşılığını bakılırsaceğini umuyoruz.”

Tula, yurt ortasında kırk adet showroom olduğuna işaret ederek, “Dört yüz yirmi tane de corner tipinde bayimiz var. Toplam 460 satış noktamızla şimdi bütün Türkiye’de yaygın bir biçimde hizmet verebiliyoruz. Beş ana bayimiz vasıtasıyla Türkiye’deki bayi ağımızın ve dağıtım ağımızın ülkü düzeyde olduğunu söyleyebilirim. Bu manada da makine halısı pazarında Türkiye’de birinci beş içerisinde olduğumuzu da söyleyebilirim.” açıklamasını yaptı.

Hibya Haber Ajansı
 
Üst