Pınar Süt, 2021’de yüzde 32,2 büyüyerek 2,7 milyar TL ciroya ulaştı

KaraYeL

New member
Temel besinlerden olan sütün en doğal haliyle çocuklarımıza ulaştırılması ile sağlıklı jenerasyonlar yetiştirilmesi misyonunu üstüne alan Pınar Süt, kurulduğu 1973 yılından bu yana süt çiftçiliğini destekleyerek ülkemize ve topluma kıymet katıyor. Süt kesiminin başkan markası olarak İzmir, Eskişehir ve Şanlıurfa Fabrikaları ile bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik gelişmenine katkı sunan Pınar Süt, 2021 yılı faaliyet raporuyla geçen sene gerçekleştirdiği yatırımları ayrıntılı olarak deklare etti.


“Pınar Süt olarak tüketicilerimizi ve müşterilerimizi işimizin odağında tutarak, muhtaçlık ve beklentilere uygun eserler geliştirerek, Ar-Ge ve inovasyondaki gücümüzü eser ve hizmetlerimize yansıtarak öncüsü olduğumuz kesimimizi geliştirmek üzere çalışıyoruz” diyen Pınar Süt Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: “2021 yılında 18 yeni eserimizi tüketicilerimiz ile buluşturduk. AB standartlarında üretim yaparak 2021 yılında 2,7 milyar TL ciro elde ettik. bu biçimdelikle bundan evvelki yıla oranla yüzde 32,2 büyüme kaydettik. Yenileme ve modernizasyon çalışmalarımız kapsamında 56 milyon TL yatırım yaptığımız 2021 yılında 117,7 milyon TL net kar düzeyine ulaştık.”



Türkiye’den gerçekleştirilen perakende markalı süt eserleri ihracatının %18,9’u Pınar’dan



Gürkan Hekimoğlu, dünyanın dört bir yanına ulaşmalarında farklı kültürlerin değişen gereksinimlerini en gerçek biçimde tahlil edebilme yeteneklerinin etkisinin büyük olduğunun altını çizerek; “Toplam 32 ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracata yeni eserler ekleyerek Birleşik Krallık, Fransa, Romanya ve Somali üzere yeni pazarları Pınar markası ile tanıştırdık. bu biçimdelikle 2021’de süt ve süt mamülleri kategorisinde Türkiye’den perakende markalı eser ihracatının %18,9’unu gerçekleştirdik. Yurt dışı satışlarımızda birinci sırayı %35’lik hisse ile Körfez ülkeleri alıyor. Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Kuveyt, Irak, KKTC ve Azerbaycan, küresel pazarlardaki ticaretimizde birinci sıralarda yer alırken, Bahreyn, Katar ve ABD de ihracat yaptığımız değerli ülkeler içinde bulunuyor” dedi.



Tüm fabrikalara “Sıfır Atık Sertifikası” alındı



Gürkan Hekimoğlu, Ar-Ge ve eser geliştirme çalışmalarını, tedarik sürecini, insan kaynakları yaklaşımlarını, pazarlama stratejilerini ve toplumsal sorumluluk projelerini oluşturan tüm iş süreçlerinde sürdürülebilirlik odaklı çalıştıklarını söz etti. Hekimoğlu, “2050 yılında karbon nötr olma maksadı doğrultusunda her alanda karbon salımının ve su kullanmasının azaltılması önceliğimize aldık. Sürdürülebilirlik gayelerimiz doğrultusunda Karbon Saydamlık Projesi-Carbon Disclosure Project (CDP) kapsamında geçen sene “Yönetim” seviyelendirmesi ortasında yer alıp su güvenliği alanında B, iklim değişikliği alanında B- notu ile derecelendirildik. Güç verimliliği ile ilgili çalışmalarını aralıksız sürdürerek TS EN ISO 50001:2018 Güç İdare Sistemi belgelendirme kontrolünü muvaffakiyet ile tamamladık. Doğal kaynakların en verimli biçimde kullanılması, atık oluşumunun en aza indirilmesi ve elde edilen atıkların geri dönüşüme kazandırılması konusunda yürüttüğümüz çalışmalar kararında tüm fabrikalarımız için “Sıfır Atık Sertifikası” almaya hak kazandık” diye konuştu.



Pınar Süt Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu, kelamlarını şöyleki tamamladı: “Hayata geçirdiğimiz toplumsal sorumluluk projeleri ile de sanattan spora, eğitimden etrafa biroldukca alana katkı sağlamayı sürdürdük. Klâsik hale gelen çalışmalarımızla çocuklardan süt üreticilerine, atletlerden öğrencilere her bölümden binlerce bireye dokunduk. Jenerasyonları büyüten Pınar Süt olarak toplumdan aldığımız güçle çalışanlarımızın, tüketicilerimizin hissedarlarımızın ve iş ortaklarımızın inancı ve duyduğu inanç ile kaç başarılara imza atacak, daima birlikte kaç sağlıklı kuşaklar yetiştirmeye devam edeceğiz.”

Hibya Haber Ajansı
 
Üst