Ödüllerimizi Black Friday’de harcadık, Harika Cuma’da harcamalar 13 kat arttı

KaraYeL

New member
Tüm dünyada tüketicilerin gereksinimlerini karşılamak için heyecanla beklediği Black Friday, bu yıl da markaların peş peşe duyurduğu kampanyalarla alışveriş şölenine dönüştü. Kurulduğu günden bu yana dijital tahlillere odaklanan Türkiye’nin başkan takdir ve ödüllendirme şirketi Momento’nun bilgilerine nazaran Black Friday’de yapılan harcamalar geçen yıla kıyasla yüzde 1188, bundan evvelki cuma gününe kıyasla ise yüzde 96 artış gösterdi. En epeyce harcama yapılan kategoriler ise besin, giysi ve teknoloji oldu. Geçen yıl Black Friday’de bundan evvelki cuma gününe kıyasla harcamalarda yaklaşık 3 kat artış yaşanırken, en çok alışveriş yapılan birinci 3 kategori bir daha teknoloji, giysi ve besin olmuştu.

Ortalama sepet meblağı azaldı

Ortalama sepet fiyatına bakıldığında geçen yıla göre düşüş gözlendi. Momento datalarına nazaran geçen yıl 27 Kasım 2020 tarihine denk gelen Black Friday günü ortama sepet fiyatı 167 TL iken, bu yıl 26 Kasım tarihinde gerçekleşen alışveriş şenliğinde bu meblağ 148 TL olarak gerçekleşti.

Momento portal kullanması 2,5 kat arttı

Hususa ait değerlendirmede bulanan Momento Kurucusu Zeynep Dağlı Kastro, şöyleki konuştu: “Küresel sıhhat krizi sonucunda dijital dönüşüm hızlanırken, ticaretin tartısı da e-ticarete kaydı. Gerek Türkiye’de Harika Cuma, Efsane Cuma üzere isimlerle bilinen Black Friday’de internet üzerinden yapılan alışverişlerdeki artış gerekse Momento Kart ve Momento portal kullanmasına artan talep bu büyük değişimi gözler önüne seriyor. Black Friday günü portal kullanmasımızın bundan evvelki cuma gününe kıyasla yaklaşık 1,5 kat, geçen yılki Black Friday’e kıyasla ise 2,5 buçuk kat arttığını görüyoruz. Bunun yanında Momento Kart tarafında ise Black Friday günü Momento Kart kullanmasımızın bundan evvelki cuma gününe kıyasla yaklaşık 1,5 kat, geçen yılki Black Friday’e kıyasla ise yaklaşık 20 kat arttığını görüyoruz. Bu yıl Black Friday’de yapılan toplam harcamalar ise geçen yıla kıyasla yüzde 1188 arttı. Önümüzdeki senelerda da hem e-ticaretin tıpkı vakitte Momento portal kullanmasının değerli ölçüde artacağını öngörüyoruz.”

Hibya Haber Ajansı
 
Üst