Migros, yılın birinci yarısında yüzde 21,5 büyüdü

KaraYeL

New member
Migros Ticaret A.Ş, 2021 yılının birinci yarısında yüzde 21,5 büyüme kaydetti.

Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, şu bilgiler verildi:

”Migros’un durdurulan Kuzey Makedonya operasyonları hariç, konsolide satışları 2021 yılının birinci 6 ayında %21,5 büyüyerek 16,1 milyar TL’yi aştı. Şirketin yurtiçi satışları yılın birinci yarısında %22,4 oranında artış kaydetti. Şirketin online satış kanallarının devam eden kuvvetli performansı ve besin mamüllerinde kuvvetli mesken tüketimi konsolide büyümeye kıymetli ölçüde katkı sağladı. Migros, 2021 yılının birinci yarısında 140 yeni mağaza açtı. Fiziki mağaza açılışlarının yanı sıra, online operasyonlarının kapasitesini ve coğrafik yaygınlığını da artıran şirket, 2020 yılı sonunda 529 olan online alışveriş hizmeti sunduğu mağaza sayısını 30 Haziran 2021 prestijiyle 826’ya yükseltti. Sipariş verildikten daha sonra 30 dakika içerisinde eser teslimi yapan Migros Hemen’in hizmet ağı süratle genişlemeye devam ederek 34 kentte 194 mağazaya ulaştı. Tazedirekt ise İstanbul, Ankara, Bursa ve Kocaeli’nden daha sonra İzmir ve Muğla’da da hizmet vermeye başladı. Ayrıyeten, şirketin gelecekte büyümesine katkı sağlayacak yeni iş kollarının yanı sıra, farklı mağazacılık formatları üzerinde çalışmalar devam etmektedir. Yılın birinci 6 ayında konsolide FAVÖK geçen yılın birinci yarısına göre %23,7 artarak 1.340 milyon TL’yi aşarken, FAVÖK marjı ise %8,3 düzeyinde gerçekleşti. Şirket, Kuzey Makedonya operasyonlarının birinci çeyrekte elden çıkarılmasının muhasebeleştirilmesinin de tesiriyle 1YY 2021’de 211 milyon TL konsolide net kar kaydetti. Şirketin 30 Haziran 2021 prestijiyle toplam öz kaynakları 15 milyon TL oldu. Migros yılın birinci 7 ayında 176 yeni mağaza açarak yaklaşık 170 olan yıllık yeni mağaza açılışı gayesine 7 ayda ulaştı. Şirket, 2021 yılı için yeni mağaza açılışı maksadını 300+ mağaza olarak üst taraflı revize etti. Daha evvel yaklaşık 600 milyon TL olarak duyurulan şirketin 2021 yılı yatırım harcamaları (dijitalleşme, mağaza otomasyonu, bakım tamir, yeni mağaza açılışları ve online operasyonların gelişimi vb.) beklentisi ise yaklaşık 800 milyon TL düzeyine yükseltildi. Migros’un daha
evvel %15-18 olarak duyurulan, 2021 yılı konsolide satış büyümesi beklentisi ise %18-20 olarak üst istikametli revize edildi. Şirketin %8-8,5 mertebesindeki konsolide FAVÖK marjı beklentisi ise korunmuştur.”

Hibya Haber Ajansı
 
Üst