Mesleğini robotlara kaptırmayacak bir jenerasyon yetiştirmek mümkün

Hasan

New member
Pandemide sürat kazanan dijital dönüşüm en az mevcut iş kolları kadar geleceğin mesleklerini de etkiledi. McKinsey tarafınca hazırlanan ‘İşimizin Geleceği’ raporuna göre, mevcut teknolojiler dünya genelindeki işlerin yüzde 50’sinin otomasyonla yapılmasına imkan tanıyacak nitelikte.

Türkiye’de her 5 meslekten 3’ü yüzde 30 oranında otomatize edilebilir durumda. Dijital dönüşümle bir arada özellikle çağımız çocuklarının gelecekte yapacağı mesleklerin ve başarılı olabilmek için sahip olmaları gereken yetkinliklerin de süratle değiştiğini söyleyen eğitim kurumu Hibrit Çocuk’un Kurucu Ortağı Buse Burdurlu “Eğitim çağındaki çocukları geleceğe hazırlama noktasında hem veli tıpkı vakitte ögrencilerin kaygılı olduğunu görüyoruz.


Zira dijital dönüşüm kapsamında uzun vadede gelmeyi öngördüğümüz noktaya bir yıl üzere kısa bir müddetde ulaştık ve bu durum geleceğin meslekleri konusunda bir belirsizlik ortamı yarattı. Çocukların gelecekteki mesleklerini bilmiyoruz lakin hakikat bir eğitim programıyla onları geleceğe hazırlamamız mümkün” dedi.

“BİRÇOK DERS İMKANI SUNUYORUZ”

Hibrit Çocuk olarak çocuklara 21. yüzyılın yetkinlerini kazandırmaya yönelik bir eğitim programı sunduklarına değinen Burdurlu “Dijital çağın gerekli kıldığı marifet ve tecrübeleri edinmiş, ömür uzunluğu öğrenen bireyler yetiştirmek için çalışıyoruz. Bu kapsamda 5-17 yaş ortası öğrencilerimize, teknoloji ve üretim, tartışma mahareti, yaratıcılık, psikoloji ve fizikî aktivite alanlarında biroldukça ders sunuyoruz.


Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı, Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Kısım Lideri Doç. Dr. Yavuz Samur danışmanlığıyla hazırladığımız müfredat doğrultulsunda küresel rekabete hazır, multidisipliner ve dijital okuryazarlığı olan, zorlukları, fırsatları ve sıkıntıları birden çok bakış açısıyla nazaranbilme hünerine sahip ve daha da kıymetlisi yapay zekanın mesleğini elinden alamayacağı bir kuşak yetiştirmek istiyoruz” tabirlerini kullandı.

“ÇOCUKLARIMIZI GELECEĞE HAZIRLAMAMIZ MÜMKÜN”


21. yüzyıl yetkinliklerinden bahseden Burdurlu, “Esneklik, sorun çözme ve eleştirel düşünme, yaratıcılık, evrensellik, teknoloji okuryazarlığı ve epey disiplinli bakış açısının yanı sıra; bilim ve matematik maharetleri, toplumsal hünerler ve irtibat marifetleri 21 yüzyılın yetkinlikleri içinde yer alıyor.

Öğrencilere sorgulamayı, tartışmayı öğreten ve eleştirel bir fikir yapısı kazandıran bir eğitim sistemi sunmamız, dijital çağ için kaçınılmaz olan teknolojik ve bilişsel yeteneklerini geliştirmemiz koşul. Öteki bir deyişle teknoloji okuryazarı, elindeki bilgiyi gerçek kullanmayı bilen, inovasyon hünerine ve yaratıcılığa sahip ve değişen dünya dinamiklerine karşı hep esnek bireyler yetiştirmeliyiz” diye konuştu.
 
Üst