Kimi Tesla Modelleri, Çip Külfeti niçiniyle “Eksik” Olarak Gelecek!

KaradeniZ

New member
Kimi Tesla Modelleri, Çip Külfeti niçiniyle “Eksik” Olarak Gelecek! Araba üreticileri global çip külfetiyle çaba etmeye devam ederken, fabrika kapılarından yeni modeller çıkarmak için yaratıcı sorun çözme halleri uygulamak zorunda kalıyorlar. Örneğin kimi markalar, düşük yarı iletken tedarikini önlemek için koltuk ısıtıcıları, motor stop-start sistemleri ve çift bölgeli klima denetimi üzere fonksiyonları süreksiz olarak kaldırmayı tercih ediyor.

Bu şirketlerden biri de Tesla… CNBC tarafınca yayınlanan yeni bir habere nazaran, KONUT üreticisi, Çin’de belli bir direksiyon kremayeri elektronik denetim ünitesi olmayan bazı Model 3 sedanlar ve Model Y crossover SUV’lar üretiyor.

Bu durumdan kaç aracın etkilendiği belirli değil. Orjinal rapor, “Çin, Avustralya, İngiltere, Almanya ve Avrupa’nın öbür bölgelerindeki müşterilere gönderilen on binlerce aracın” etkilendiğini söylüyor. Tesla’nın ABD yahut Kanada’da üretilen yahut satılan araçlarla ilgili misal kararlar alıp almadığı ise belirli değil.

Haberde belirtilene nazaran CNBC, ismi verilmeyen bir çift çalışanla konuştu ve mevzuyu tartışan şirket içi yazışmalar hakkında bilgi edindi. Şirket içi rapor, bileşen “olağan sürüş senaryolarında” elektronik bir yedek olarak kabul edildiğinden, eksik direksiyon kutusu ECU’sunun sistemli inançlı sürüş için gerekli olmadığını söylüyor.

Lakin, etkilenen Model 3 ve Model Y araçları, Tesla’nın kısmen otomatikleştirilmiş gelişmiş şoför dayanak sistemi olan Tam Otonom Sürüş (FSD) teknolojisinin gelecekteki muhakkak sürümlerini kullanamayacak. Aldatıcı ismine karşın, FSD şu anda bir Düzey 2 teknoloji olarak sınıflandırılıyor ve çabucak hemen piyasada büsbütün kendini sürebilen bir araç bulunmuyor. değişen teknolojinin daha yüksek otomasyon derecelerine sahip Potansiyel Düzey 3 eller özgür uygulamaları, bir Tesla servis merkezinde yedek elektronik kontrolör yenilenmeden mümkün olmayacaktır.

CNBC, Tesla’nın müşterileri bu durum için uyarma konusunda dahili olarak tartıştığını, fakat inançlı olağan araç çalışması için modülün gereksiz olduğu düşünüldüğünden açıklamamaya karar verdiğini söylüyor. Ayrıyeten, araba üreticisinin değişiklik yapmadan evvel Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Yönetimi’ndeki federal araç güvenliği yetkililerine istişareyi gerekli bulup bulmadığı da net değil.
 
Üst