Kasım indirimleri enflasyona yenildi

Beykozlu

New member
Kasım ayında “efsane” diye anons edilen fiyat indirimleri gerçekleşemedi. Perakendeci indirim yerine artırım yapmamayı seçti.

Perakendede her yıl klasik hale gelen kasım indirimleri bu yıl enflasyon niçiniyle hayal kırıklığı yarattı. Türkiye İstatistik Kurumu yıllık giysi enflasyonunu yüzde 41 olarak deklare ettiğı enflasyon, mağazalarda etiketlere en az yüzde 100 olarak yansırken, fiyat artışları da sürat kaybetmeden sürüyor.

İndirim kampanyalarında oranlar yüzde 1-11’i geçemedi, birfazlaca satıcı ise indirim yerine artırım yapmamayı seçti.

Enflasyon, kampanya devrini etkiledi

Türkiye’de uzun yıllar indirimli satışlar tüketici açısından merakla beklenen devirlerdi. Evvel fiyatları arttırıp daha sonra yüzde 70 indirim yapan satıcılar ise tüketicinin en büyük problemiydi. Bu sorun yasal düzenleme ile sonuçlandı.

Bu düzenlemeye göre satıcılar bir esere indirim etikleti koyabilmek için son 30 gündeki satış fiyatlarının altında bir fiyat belirlemek zorunda. Evvel bindirim daha sonra indirim yapılamadığı için de bu yıl indirimler yüzde 1-11 aralığında kaldı. Mağazalarda ise bu yıl 24 yılın rekoru kırılan enflasyon niçiniyle kampanya periyodu farklı yaşanıyor.

“Gereken artırımlar eklenmedi diyebiliriz”

Cumhuriyet’in haberine bakılırsa; giysi mağazası çalışanı Beril A. şunları söylemiş oldu: “Enflasyon niçiniyle fiyat artışlarına yetişemiyoruz. İndirim devri öncesi de olağan artırımlar gelmeye devam etti. Ben işe girdiğimde 500 lira olan kaban iki hafta daha sonra 1500 lira olmuştu. Şu an indirimde 1300 lira.

Sadece mağazada uzun mühlet kalan gömleklerde önemli indirim yapıldı. Tercih edilen bu dönemin mamüllerinin birçok ise geçen ayki fiyatın daha üstünde indirimli olarak satılıyor. Aslında bu ay gelmesi gereken artırımlar eklenmedi diyebiliriz.”

“Yeni eserler daha maliyetli üretilecek”

Yaklaşık 500 perakende markasını temsil eden Birleşmiş Markalar Derneği Lideri Sinan Öncel ise bu ayların tüketiciler için fırsat periyodu olduğunu söylemiş oldu.

Yılbaşından daha sonra artacak maliyetlerle yeni dönem mamüllerin zamlanabileceğini belirten Öncel, “Şu an satılan eserlere artırım beklemiyoruz lakin yeni eserler daha maliyetli üretilecek. Şu anda mağazalarımızdan gelen cirolar şad edici, yurttaşlar da mutlu. İnternet satışlarında yüzde 50, mağaza satışlarında yüzde 30 üzerinde artışlar bekliyoruz bu zamanda” diye konuştu.
 
Üst