Beykozlu
New member
İstanbul Büyükşehir Belediyesi UKOME toplantısı gerçekleştirildi. En kıymetli gündem unsuru olan 5 bin yeni taksi teklifi oy fazlacaluğuyla 14’üncü kere reddedildi.
İstanbulluları yakından ilgilendiren öteki gelişme ise taksilerin yaş sonlarıyla ilgili oldu. Hürriyet’in haberine göre, UKOME’de onaylanan kararla, taksi olarak kullanılan araçların yaş hudutlarında güncelleme yapıldı. 0-1 yaş aralığında özel C segmenti arabaların ticari taksiye girmesine yönelik yaş sonu 0-3’e, mevcutta taksi olarak hizmet veren araçların da yaş sonu 0-6’dan 0-8’e yükseltildi. bu biçimdece çip sorunu ve yüksek fiyatlar niçiniyle hem yeni araç bulamayan birebir vakitte maliyetine katlanmak istemeyen taksici esnafı yaşı dolan araçlarını 2 yıl daha kullanabilecek.
Şu anda ticari taksi olarak hizmet veren ve 2016 model olan bir arabanın trafiğe çıkış tarihi İBB ruhsat verme tarihi sayılıyor. Yani 18/05/2016 tarihinde trafiğe çıkan bir araba ticari taksi olarak bugün son hizmetini vermişti. Yaşı her ne kadar 6 olsa da trafiğe çıkış tarihi baz alındığı için yıl sonuna kadar değil trafiğe çıkış tarihine kadar İBB ruhsatı verilebiliyordu. Bugün itibariyle örnek olarak 18/05/2016 tarihinde trafiğe çıkmış bir ticari taksi 18/05/2024 tarihine kadar ticari taksi olarak hizmet vermeye devam edecek.
4 Ocak 2016 trafiğe çıkışlı olan ticari taksiler 5 yıl 4 günlük oldukları için ruhsat alamıyor ve aslında evvelden uygulanan 6 yaş kuralında trafiğe çıkış tarihi sorunu niçiniyle 5 yıl kullanılabiliyordu. Yeni yaş sonu olan 0-8 yaşta da bu sistem değişmedi ve İBB tarafınca verilen çalışma ruhsatları aracın trafiğe çıkış tarihine nazaran düzenlenecek. Diğer bir deyişle 8 yaş kuralına bakılırsa taksi şayet 18/05/2016 tarihinde trafiğe çıktıysa 18/05/2024 tarihine kadar ticari taksi olarak çalışabilecek ve İBB’den çalışma ruhsatı alabilecek.
İBB’den ‘uygunluk belgesi’ alınacak
Yaş sonu belirlenirken yeni kurallar da aranacak. Ticari takside çalışmak için İBB’den uygunluk dokümanı alınacak. bu biçimdece araçlar bakımlı ve pak olarak hizmet vermeye devam edecek. Uygunluk dokümanı kapsamında aracın içinin paklığı, iç aksamının tam olması, sigara yanığı vb. üzere makûs durumların bulunmaması, dış boyasının ve fiziki görünümünün kusursuz olması üzere kaideler aranacak.
Aksu: Taksi sürücülerinin yaş sonunun 65’in üzerine çıkarılabilir
İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Lideri Eyüp Aksu, taksici esnafını rahatlatacak olan gelişmeye ait olarak yaş sonlarının yükseltildiğini duyurdu. Aksu, özel C seğmeni araçların 0-3 yaşa kadar olanlarının taksiye girebileceğini, mevcutta 0-6 olan taksi araç yaş hududunun da 0-8 olarak arttığını belirtti. Aksu, ticari araç kullanma yaşının 65’ten daha üst yaşlara çekilmesi için de teklif verdiklerini fakat bunun uygun bulunmadığını, ilerleyen UKOME toplantılarında bunun bir daha gündeme getirilerek taksi sürücülerinin yaş hududunun 65’in üzerine çıkarılabileceğini söylemiş oldu.
Aksu ayrıyeten 14 kere UKOME gündemine getirilen 5000 yeni taksi plakası teklifinin de oy fazlacaluğuyla reddedildiğini deklare etti. Aksu sonucun taksici esnafına güzel olmasını diledi.
İstanbulluları yakından ilgilendiren öteki gelişme ise taksilerin yaş sonlarıyla ilgili oldu. Hürriyet’in haberine göre, UKOME’de onaylanan kararla, taksi olarak kullanılan araçların yaş hudutlarında güncelleme yapıldı. 0-1 yaş aralığında özel C segmenti arabaların ticari taksiye girmesine yönelik yaş sonu 0-3’e, mevcutta taksi olarak hizmet veren araçların da yaş sonu 0-6’dan 0-8’e yükseltildi. bu biçimdece çip sorunu ve yüksek fiyatlar niçiniyle hem yeni araç bulamayan birebir vakitte maliyetine katlanmak istemeyen taksici esnafı yaşı dolan araçlarını 2 yıl daha kullanabilecek.
Şu anda ticari taksi olarak hizmet veren ve 2016 model olan bir arabanın trafiğe çıkış tarihi İBB ruhsat verme tarihi sayılıyor. Yani 18/05/2016 tarihinde trafiğe çıkan bir araba ticari taksi olarak bugün son hizmetini vermişti. Yaşı her ne kadar 6 olsa da trafiğe çıkış tarihi baz alındığı için yıl sonuna kadar değil trafiğe çıkış tarihine kadar İBB ruhsatı verilebiliyordu. Bugün itibariyle örnek olarak 18/05/2016 tarihinde trafiğe çıkmış bir ticari taksi 18/05/2024 tarihine kadar ticari taksi olarak hizmet vermeye devam edecek.
4 Ocak 2016 trafiğe çıkışlı olan ticari taksiler 5 yıl 4 günlük oldukları için ruhsat alamıyor ve aslında evvelden uygulanan 6 yaş kuralında trafiğe çıkış tarihi sorunu niçiniyle 5 yıl kullanılabiliyordu. Yeni yaş sonu olan 0-8 yaşta da bu sistem değişmedi ve İBB tarafınca verilen çalışma ruhsatları aracın trafiğe çıkış tarihine nazaran düzenlenecek. Diğer bir deyişle 8 yaş kuralına bakılırsa taksi şayet 18/05/2016 tarihinde trafiğe çıktıysa 18/05/2024 tarihine kadar ticari taksi olarak çalışabilecek ve İBB’den çalışma ruhsatı alabilecek.
İBB’den ‘uygunluk belgesi’ alınacak
Yaş sonu belirlenirken yeni kurallar da aranacak. Ticari takside çalışmak için İBB’den uygunluk dokümanı alınacak. bu biçimdece araçlar bakımlı ve pak olarak hizmet vermeye devam edecek. Uygunluk dokümanı kapsamında aracın içinin paklığı, iç aksamının tam olması, sigara yanığı vb. üzere makûs durumların bulunmaması, dış boyasının ve fiziki görünümünün kusursuz olması üzere kaideler aranacak.
Aksu: Taksi sürücülerinin yaş sonunun 65’in üzerine çıkarılabilir
İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Lideri Eyüp Aksu, taksici esnafını rahatlatacak olan gelişmeye ait olarak yaş sonlarının yükseltildiğini duyurdu. Aksu, özel C seğmeni araçların 0-3 yaşa kadar olanlarının taksiye girebileceğini, mevcutta 0-6 olan taksi araç yaş hududunun da 0-8 olarak arttığını belirtti. Aksu, ticari araç kullanma yaşının 65’ten daha üst yaşlara çekilmesi için de teklif verdiklerini fakat bunun uygun bulunmadığını, ilerleyen UKOME toplantılarında bunun bir daha gündeme getirilerek taksi sürücülerinin yaş hududunun 65’in üzerine çıkarılabileceğini söylemiş oldu.
Aksu ayrıyeten 14 kere UKOME gündemine getirilen 5000 yeni taksi plakası teklifinin de oy fazlacaluğuyla reddedildiğini deklare etti. Aksu sonucun taksici esnafına güzel olmasını diledi.