FC Bayern ve Qatar Airways: Bir yanlış anlaşılmanın kronikleştirilmesi

Temel

Global Mod
Global Mod
FC Bayern, sponsor Qatar Airways ile işbirliğini sonlandırdı. Bir yanlış anlaşılmanın sonu. Bir kronik.


Son derece tartışmalı bir işbirliği sona eriyor: Qatar Airways havayolu şirketi artık FC Bayern Münih’in sponsoru olmayacak. Alman rekor şampiyonu ve Katarlı şirket Çarşamba günü açıkladığı gibi, 30 Haziran’da sona erecek olan sözleşmeyi uzatmama konusunda anlaşmışlardı.


Kulübün havayolu ile olan kazançlı sponsorluk ilişkisi yıllardır tartışma konusu oldu ve çokça eleştiriye neden oldu. Bu konu, FC Bayern’in yıllık genel toplantılarında da sıcak bir konuydu. Eleştirinin nedeni, 2022 Dünya Kupası’na ev sahipliği yapan Katar’daki tartışmalı insan hakları durumuydu. Kulübün kazançlı işbirliğine devam edip etmeyeceği sonuna kadar belirsizdi. Bayern’in anlaşmadan yaklaşık 25 milyon euro kazandığı söyleniyor. Sonunda, kulüpteki baskı ve huzursuzluk muhtemelen daha ağır bastı. Bir Yanlış Anlamanın Güncesi:


2011: Rekor şampiyonu ilk kez Doha’daki bir eğitim kampına gidiyor. İlk başta, çöl devletine yapılan geziler çok az eleştiriyle karşılaştı.


Şubat 2013: Katar, 2022 Dünya Kupası’nı yine kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya. Yaz aylarında etkinliğin düzenlenmesini neredeyse imkansız kılan aşırı yüksek sıcaklıklar burada rol oynuyor. Katar bu nedenle Dünya Kupası’nı kışa taşımak istiyor ancak bunun için büyük Avrupa kulüplerinin desteğine ihtiyaçları var. Bir kış Dünya Kupası için tüm programlarını değiştirmek zorunda kalacaklardı. Bu nedenle devlet, konu hakkında konuşmaya Bayern CEO’su Karl-Heinz Rummenigge’nin başkanlık ettiği “Avrupa Kulüpler Birliği”ni davet ediyor.


2015: Yıllar boyunca FC Bayern’in Katar gezilerine yönelik eleştiriler oldu. 2015 gibi erken bir tarihte, SPD’li politikacı Norbert Heuser, kulübün gezilerinde ülkedeki koşulları göz ardı ettiğinden şikayet etti. Heuser, “Katar gibi bir ülkenin konumunu güçlendirme etkisi var ama dünyaca ünlü kulüp kredisini yapmıyor” dedi.

Katar eğitim kampında Bayern: Kulübün Doha gezileri şimdiden bazılarını rahatsız etti.
Katar eğitim kampında Bayern: Kulübün Doha gezileri şimdiden bazılarını rahatsız etti.

Katar eğitim kampında Bayern: Kulübün Doha gezileri şimdiden bazılarını rahatsız etti. (Kaynak: IMAGO/Hüseyin İbrahim/MiS)

Rummenigge o sırada şunu vurguladı: “Bir eğitim kampı siyasi bir açıklama değildir. Kimse birbirine ait olmayan şeyleri karıştırmamalıdır.” Birçok uluslararası taraftarı olan bir kulüp için mesele, dünyaya açılmaktır. “Sporcular olarak her zaman entegrasyon ve özgür yaşam tarzı mesajıyla geliyoruz. Katar’daki ortaklarımız bunu biliyor. Örneğin işçi hakları konusundaki kanaatlerimizi biliyorlar. güven… Bu yüzden onlarla konuşuyoruz, onlar hakkında değil,” dedi o sırada Rummenigge. Spor köprüler kurabilir ve değişim getirebilir, ancak bu sadece ortaklıklar yoluyla yapılabilir.


2016: FC Bayern, Katar ile ortaklığını derinleştiriyor. Kulüp, ilk sponsorluk anlaşmasını Qatar Airways tarafından işletilen Hamad Uluslararası Havalimanı (HIA) ile yapıyor. Anlaşmanın Bavyera’ya yaklaşık on milyon avro getirmesi bekleniyor. 2017/2018 sezonu için havalimanında forma kolunda da yer bulunacak.


Çelişki uzun sürmez. Almanya İnsan Hakları İzleme Örgütü başkanı Wenzel Michalski eleştiriyor: “Yasa dışı gizli veya halka açık faaliyetler riskinin çok yüksek olduğu bir ülke veya şirket tarafından destekleniyorsanız, o zaman sorumluluk ve riski de üstleniyorsunuz.” Ona göre FC Bayern, daha sonra bir işbirliğine karar vermek için, diğer şeylerin yanı sıra, havaalanının nasıl ortaya çıktığını sormalıydı. Michalski o sırada “Bayern Münih fakir bir kulüp değil, bu yüzden bu sponsorluk anlaşmasını gerçekten anlayamıyorum” dedi.


Şubat 2018: Qatar Airways’in önümüzdeki sezon için HIA Havalimanı’nın sponsorluğunu üstleneceği ve FC Bayern Münih’in “Platin Partner” olacağı açıklandı. Bu aynı zamanda rekor şampiyonu ile Alman havayolu Lufthansa arasındaki 14 yıllık işbirliğini de sona erdiriyor. Lufthansa, “Frankfurter Allgemeine Zeitung”a verdiği demeçte, ikincisi biraz öfkelendi, sponsorluğa devam etmek isterdi: “Ancak, devlet destekli bir havayolunun seçeneklerine sahip değiliz ve bu nedenle taahhüdün orantılılığına dikkat etmeliyiz.” o zaman. İçinde Mart kulüp anlaşmayı resmileştirdi, kapalı Temmuz geçerli mi
 
Üst