Esnek yan haklara talep yüzde 40 arttı

KaraYeL

New member
Pandemiyle bir arada hibrit çalışma iş hayatına yerleşirken, şirketlerde kâr odaklılığın yerini kıymet odaklı bir yaklaşıma bırakmasının da katkısıyla ödüllendirme sistemlerine olan talep gün geçtikçe artıyor. Yeni jenerasyon FinTech oyuncularından sadakat sistemleri şirketi Momento’nun bilgilerine bakılırsa esnek yan haklara talep yüzde 40 artarken, esnek yan haklarda kişi başı ortalama bütçe de yüzde 77 yükseliş gösterdi. Momento Kurucusu Zeynep Dağlı Kastro, mevzuyla ilgili olarak esnek yan haklara olan talebin önümüzdeki yıl daha da artacağı öngörüsünde bulundu.

Erzak yardımında kişi başı ortalama bütçe 2.400 TL

Momento datalarına nazaran; şirketler 2020 yılında çalışanlarına esnek yan haklarda 4.392 TL kişi başı ortalama bütçe ayırırken, 2021 yılında bu sayı 7.760 TL olarak gerçekleşti. Doğum günü için ayrılan fiyat ise kelam konusu periyotta 130 liradan 170 liraya yükseldi. Erzak yardımlarında ise 2020 yılında çalışanlara kişi başına ayrılan ortalama meblağ 1.700 TL iken bu sayı 2021 yılında 2.400 TL oldu.

HEr 3 masraftan 2’si besin kategorisinde

Kullanıcıların harcama alışkanlıklarında, kategori bazlı büyüme ve kategorilerin toplam harcamadaki hisseleri incelendiğinde ise 2021 yılında en epeyce harcama yapılan kategori yüzde 63’lük hisse ile besin oldu. Gıdayı yüzde 13’lük hisseyle giysi ve teknoloji, yüzde 7’lik hisseyle ev/dekorasyon, yüzde 4’lük hisseyle bebek muhtaçlıkları izledi.

“Talep artışı devam edecek”

Mevzuya ait değerlendirmede bulunan Momento Kurucusu Zeynep Dağlı Kastro, şunları söylemiş oldu: “Firmalar önümüzdeki periyotta ortasında bulunduğumuz ekonomik konjonktürde getirilen yeni düzenlemelerle bir arada çalışanlarının maaş beklentilerini karşılama noktasında şirketlere maliyet avantajı sağlayabilecek tahliller aramaya daha hayli yöneleceklerdir. ötürüsıyla Momento mamüllerini çalışanlara fiyat paketinin bir kesimi, esnek yan haklar kapsamında sunmak epey daha değerli bir hale gelmiş durumda. Biz de esnek yan haklara olan talebin artacağını öngörüyoruz.”

“2022 yılında 4 kat büyüme hedefliyoruz”

2021 yılının finansal sonuçlarını da kıymetlendiren Zeynep Dağlı Kastro “2021 yılında her manasıyla, beşere, teknolojiye, müşterilerimizi daha da mutlu edebilmeye yönelik yatırımlarımız devam etti. bu biçimdece 2021 bütçelerimizde yıllık yaklaşık 3 kat bir büyüme gerçekleştirdik. 2022 yılında hibrit ve uzaktan çalışma trendlerinin devam etmesini ve kurum külçeşidini oluşturmakta dijitalleşmenin daha da ehemmiyet kazanmasını bekliyoruz. Bu kapsamda 2022 yılında ödüllendirme sistemlerine ilginin artmasının yanı sıra Momento üzere insanı odağa alan ve dijital dönüşüme öncülük eden şirketlere talebin daha da artacağı inancındayız. 2022 yılında Momento olarak şirketimizin en az 4 kat büyüme gerçekleştireceğini öngörüyoruz” dedi.

Hibya Haber Ajansı
 
Üst