Ek yerleştirmede dikkat çeken detay: 2 ek yerleştirme ile 2 kuş avlamak

Hasan

New member
HAVA ASAL

Dün ÖSYM tarafınca açıklanan üniversite yerleştirme sonuçlarının akabinde yeni bir açıklama daha geldi. ÖSYM Lideri Halis Aygün, bu yıla özel olarak imtihana girenlere ek iki yerleştirme yapılacağını deklare etti.

Toplumsal medya hesabından ek yerleştirmeyi duyuran Aygün’ün açıklamalarını KARAR’a pahalandıran Karar gazetesi muharriri ve eğitim uzmanı Ali Barskanmay gayenin ‘gençlerin inançlı ve denetim edilebilir bir alana çekilmesi ile birlikte özel üniversiterin desteklenmesi’ olduğunu belirtti. Liselerin mecburî olması ile bir arada üniversite eğitiminin lise düzebir daha indiğini belirten Barskanmay ‘Yapılanların hem vakit tıpkı vakitte insan kaybı olduğunu’ vurguladı. İşte 2 ek yerleştirme uygulamasının altında yatan niçinler ve yaşanacakların detayları…


11 NET YAPAN ÖĞRENCİ ÜNİVERSİTEYE YERLEŞTİRİLİYOR

KARAR: ÖSYM Lideri Halis Aygün’ün bu seneye mahsus olmak üzere 2 defa ek yerleştirme yapılacağını açıklaması ne manaya geliyor? niye bu biçimde bir uygulama yapılıyor?

Ali Barskanmay:
TYT puanı en az 140 olan adaylar 2 yıllık ön lisans, AYT/YDT puanı en az 170 olan adaylar 4 yıllık lisans programlarının ikinci ek yerleştirmeyi tercih edebilecekler. TYT’de 120 soruda ortalama 11 net, AYT’de ise 80 sorudan ortalama 13 net yapan herkes puanına uygun bir üniversiteye yerleşebiliyor. Ü120 soruda 11 ve 80 soruda 13 net ne demek? Okuduğunu anlayan ve dört süreç yapabilen öğrenci demek.


Ağaç yaşken eğilir. Demir tavında dövülür misali yaşlığı ve tavı geçmiş kocaman delikanlıları bilim yuvası olan üniversitelere almak ile maalesef hem üniversitelerin kan kaybını çoğaltıyoruz tıpkı vakitte erken yaşta akademik eğitimde yol kat etmeyip bir meslek sahibi olması gereken gençleri yollarından diploma verme ismine alıkoymuş oluyoruz.

Uzaktan davulu sesi beğenilen gelir misali her insanın üniversiteli olmasının yolu açıldı, kelamı hem havalı tıpkı vakitte alıcının alkışladığı bir kelam.


LİSE DÜZEYİNE İNDİRİLEN ÜNİVERSİTELER VAKİT KAYBI


Lakin abir dahasi iştir kişinin diplomasına bakılmaz misali ülkemiz niteliksiz diplomalıdan geçilmez oldu. Akademik eğitimin kalkınma için elzem olduğu bilgi çağında yaşadığımızı kimse inkar edemez. Lakin taktir buyurursunuz ki lise düzeyine düşürülen üniversitelere öğrenci doldurmak hem insan gücü hem vakit kaybı sonucunda bir yarar vermiyor.


ÜNİVERSİTELERE KAYNAK GEÇLERE İNANÇLI ALAN

KARAR: Devlet niye ülkenin nitelikli iş gücüne karşılık vermediği biçimde sınavdaki akademik muvaffakiyet puanını düşürüp üniversitelerin niteliğini düşürme ismine herkesi üniversiteli yapma uğraşında?



Aklıma birkaç niye geliyor. Zarurî lise eğitimi birinci uygulandığında okulların ortasında bulunduğu durumu gördüm. Okulların akademik düzeyinin düşürülmesi göze alınarak gençlerin denetim altında tutulduğu inançlı yerler oluşturuldu. Tıpkı şey artık üniversiteler ortasında söylenebilir. Gençler üniversite çatısı altında daha inançlı bir bölgede denetim altında tutuluyor.


Bu işin öteki boyutu da özel üniversitelerin de arz talep gereksinimi istikrarda tutulmuş oluyor. Yani bir taraftan özel üniversiteler bu türlü ayakta tutuluyor. İflas ederek kapanmalarının önüne geçiliyor. Yoksa dönüştürülme, şekillenme yaşı geçmiş, akademik bilime eğitim alt yapısı yetersiz olan gençleri niye üniversitelere almak için bu kadar efor sarf etsinler ki?
 
Üst