Dokuma ihracatı yılın birinci 7 ayında 9.8 milyar dolara ulaştı

KaraYeL

New member
TÜİK bilgilerine nazaran, Türkiye 2020’de dokuma ihracatından 14 milyar dolar gelir elde etti. Geçen yıla oranla 2021’e hareketli bir başlangıç yapan bölüm, birinci 7 ayın sonunda 9,8 milyar doları gördü. 1,2 milyar dolarla en yüksek ihracat ABD’ye yapılırken, onu 1,1 milyar dolarla Almanya, 6,2 milyon dolarla İtalya ve 6,1 milyon dolarla Birleşik Krallık izledi. İzmir merkezli giysi markası Shout’un Kurucusu Sabri Korkmaz, dokuma dalında yaşanan olumlu gelişmeleri şu sözlerle kıymetlendirdi: “Pandemi daha sonrasındaki toparlanmanın süratle ilerlediğini görüyoruz. Bilhassa Avrupa’nın Türk dokumacılığına duyduğu ilginin akabinde, eserlerimizi daha fazlaca ülkeye ulaştırmak için çalışıyoruz. Büyümenin lokomotifini ise genç nesillerin gözdesi sokak modasında görüyoruz.”

Made in Turkey” etiketli mamüllerini daha geniş coğrafyalara taşıyacak

TÜİK bilgilerine bakılırsa, Türkiye’nin toplam ihracatında kıymetli bir hisseye sahip olan dokuma dalı, yılın birinci 7 ayında elde edilen ihracat gelirinin %8,5’ine imza attı. Bu muvaffakiyetin gerisinde Türkiye merkezli yapılan üretimin ve ihracatı artırmaya yönelik sektörel uğraşların olduğunu lisana getiren Sabri Korkmaz şunları söylemiş oldu: “Sektörün yakaladığı performans, yalnız ekonomimiz değil bizim üzere yerli üreticiler açısından da epey umut verici. yıllardır yüksek kalitede üretime yatırım yapıyoruz. Tasarımlarımızı insan sıhhatine ziyan vermeyecek biçimde Organik Dokumacılık Standartları’na bakılırsa üretiyoruz. Sokak modasından yakaladığımız rüzgarın gücüyle, ‘Made in Turkey’ etiketli eserlerimizi daha geniş coğrafyalara taşımayı hedefliyoruz. ”

Tek esere ortalama 200 dolar harcıyorlar”

PwC’nin danışmanlık şirketi Strategy& ile Hypebeast’in gerçekleştirdiği küresel bir ankete nazaran, sokak modası tüketicilerinin %60’tan fazlasının 25 yaşın altındaki şahısların oluşturduğunu söyleyen Korkmaz, yeni ve kıymetli ihracat pazarlarından birinin de internet olduğunu söz etti. Korkmaz kelamlarına şu biçimde devam etti: “Bu kitlenin yarısı mamüllerini markaların internet sitesinden satın alıyor ve tek bir esere ortalama 200 dolar harcıyor. Bu sebeple, klâsik satışları sürdürürken, teknoloji ve tedarik zincirine de yatırım yaparak pazarımızı büyüteceğiz. Sokak modasının dokuma dalının yeni lokomotifi olduğuna inanıyorum.”
 
Üst