DEVA Partisi ‘eğitimde telafi’ tekliflerini deklare etti

Hasan

New member
Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını niçiniyle eğitim, bir yılı aşkın müddet uzaktan devam etti. Lakin uzaktan eğitim için gerekli teknolojik araçlara sahip olmayan öğrenciler şiddetli bir periyot geçirdi. Ulusal Eğitim Bakanı Ziya Selçuk ‘eğitimde telafi’ programını açıklayarak isteyen öğrenciler için okulun yaz periyodunda açık olacağını duyurdu.

‘TERCİHE BAĞLI İŞTİRAK esasen GERİDE KALANLAR İÇİN DEZAVANTAJ’

DEVA Partisi “DEVA’dan Telafi Eğitimi Yol Haritası” başlıklı bir metin yayımlayarak telafi eğitime yönelik tahlil tekliflerini deklare etti. Eğitim Siyasetleri Lideri Mustafa Ergen Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) geçen günlerde deklare ettiğı üzere iştirakin tercihe bağlı olduğu yaz programlarının, dezavantajlı ve akranlarından aslına bakarsan geride kalmış öğrencilerin daha da geride kalmasına yol açabileceğine dikkat çekti.


‘TELAFİ SÜRECİNE ÖZEL BİR BÜTÇE KAMUOYUNA SUNULMADI’

Ergen “Öğrencilerin akademik, bilişsel, toplumsal ve ruhsal gelişimlerini destekleme maksatlı planlanmış ve uzun vadeli bir program ortaya koymak kuraldır. bu biçimde bir program için, bir yandan uzman eğitmen takımlarından oluşan komitelerin müfredat ve kıymetlendirme çalışmaları yapmaları, öteki yandan rehber öğretmenler de dâhil olmak üzere öğretmen eğitimine ve ek öğretmen istihdamına yük verilmesi gerekmektedir. Tüm bunlar için de, sistematik bir gereksinim tahlili kararında varılan kaynak muhtaçlığı bilgileri doğrultusunda hükûmetin Telafi Bilim Konseyi kurulmalı ve Telafi Programı Bütçesi ayırması gerekmektedir. Lakin pandemiden kaynaklanan telafi sürecine özel bir bütçe tasarısı çabucak hemen kamuoyuna sunulmamıştır” dedi.


DEVA Partisi pandemi daha sonrası eğitime ait tekliflerini şöyle sıraladı:

  • Bu yaz tüm öğrenci ve öğretmenler aşılanmalıdır.
  • Telafi eğitimleri yüz yüze verilmelidir.
  • Telafi Bilim Heyeti kurulmalıdır.
  • Planlamadan uygulamaya sorumluluk zinciri kesintisiz belirlenmelidir.
  • Telafi programının tüm amaçlarını net ve somut olarak evvelde belirlenmelidir.
  • Telafi stratejisini uygulamak için gereken bütçe hazırlanmalı ve bilgiler somut bir biçimde kamuoyuna açıklanmalıdır.
  • Telafi stratejisini uygulamak için gereken altyapı, insan sermayesi ve müfredat belirlenmeli, amaçlara ulaşmak için stratejiler geliştirilmelidir.
  • Telafi edilmesi gereken açıkların okul açıldığında acilen tespit edilmesi gerekmektedir.
  • Telafi eğitimi, ekstra eğitim üzere görülmemeli, öğrencilerin bilgi ve toplumsal, duygusal, şahsi gelişimlerindeki olması gereken yerle oldukları yer içindeki açığı belirleyip pedagojik açıdan en uygun yaklaşımla onları olmaları gereken yere ve hatta ötesine getirmeye yönelik stratejik bir müddetç izlenmelidir.
  • Telafi için kullanılabilecek 3 kaldıraç (daha fazla vakit, daha ağır dikkat, sıkıştırılmış içerik) yerine göre en faal biçimde seçilmelidir. Öğrenmeyi sağlamak için içeriğe harcanan saat sayısı uzatılabilir. Öğrenmenin kalitesini artırmak hedefiyle yaşa uygun kimi pedagojik teknikler uygulanabilir (mesela akranlar ortası öğrenme, küçük kümeler halinde öğrenme, birebir ders). Temel bilgi ve marifetlere yoğunlaşabilmek için müfredatı kısaltmak gerekecektir. Bu kararlar Telafi Eğitimi Heyeti tarafınca alınmalı, vilayet ve ilçe bazındaki alt kurullar yolu ile lokal okul ve öğretmenlere uygulama konusunda eğitim verilmelidir.
  • Amaçlı/belirli öğrencileri amaç alan telafi hedeflenmelidir.
  • Telafi programları, sosyal-duygusal takviyeye öncelik vermelidir.
  • Öğretmen istihdamı, takviyesi ve geliştirme eğitimleri sağlanmalıdır.
  • Pandemiden dolayı daha da artan, öğrenciler içindeki fırsat eşitliği eksikliğinden kaynaklanan uçurumun önüne geçilmelidir.
  • Özel ihtiyaçlı öğrencilerin muhtaçlıkları karşılanmalıdır.
  • Okul döngüsünden çıkan çocukların takibi ve geri getirilmesi kampanyası başlatılmalıdır. bundan evvelki sınıfa kayıtlı olan tüm öğrencilerin önümüzdeki sene okula donup dönmediğinin takibi yapılmalıdır.
  • Takip, kıymetlendirme ve bir daha düzenleme döngüsü sürecin bir kesimi olmalıdır.
  • Öğrenciler öncelikli olmak üzere eğitimin tüm paydaşlarına karşı hassas olunmalıdır.
  • Uzun vadeli bakış ile müfredat ve pedagojide revizyon yaparak kaybımızı yarara çevirmeliyiz.
DEVA Partisi ‘Pandemi daha sonrası Eğitim Yol Haritası’na bakılırsa, üzerinde çabucak çalışmaya başlanması gereken uzun vadeli tahlilleri ise şöyle deklare etti:

  1. Eğitim sisteminin salgın daha sonrasında da her türlü krize karşı dayanıklılığını güçlendirmesi istikametinde kısa, orta ve uzun vadeli amaçların ve planların belirlenmesi, doğan süreçlerin çevik bir biçimde yönetilmesi misyonunu üstlenecek Afet ve Acil Durumda Eğitim İdaresi (AFAD-EY) Ünitesi kurulmalıdır.
  2. Hem okul temelli birebir vakitte okul dışı aktörlerin etkin olacağı çocuk muhafaza sistemleri kurulması için çalışmalar başlatılmalıdır.
  3. Türkiye’nin her yerinde kuvvetli internet ağı altyapıları sabit, taşınabilir ve uzay haberleşme sistemleri ve data merkezleri ile oluşturulmalıdır. EBA üzere uzaktan eğitimin temelini oluşturan bir kitlesel eğitim aracının da eksikleri kapatılarak kapasite artırılmalıdır. Öğretmen tarifinin hibrit eğitim modeli ile genişletilmesi ile dijital içerik ve dijital müfredat hazırlanması hızlanmalıdır. Dijital araçları kullanmanın ve öğretilmesinin yaygınlaştırılması eğitimin bütün paydaşları için değerlidir. Hibrit Eğitim için başka bir bütçe kalemi açıklanmalıdır.
 
Üst