KaraYeL
New member
Pandemiyle birlikte şahsi bakımın meskenlerden sürdürülmesi, bu kategorideki eserlere yönelik talepte sıçrama tesiri yarattı. Ticaret Bakanlığı’nın datalarına nazaran, her yıl yüzde 10 civarında büyüyen şahsi bakım ve kozmetik bölümü, 2020’de bu oranı 2’ya katladı ve 15 milyar TL’lik hacime ulaştı. Dalın kat ettiği aralık ve tüketicilerin değişen kriterleri, tabiatla dost eserler geliştiren küresel oyuncuları Türkiye’de yatırıma yönlendirdi. 65 ülkedeki 23 üretim tesisi, 36 markası, 4 binden çok eseriyle süratli tüketim eserleri pazarının küresel oyuncularından AMKA International, Türkiye’deki operasyonlarında vites büyütme sonucu aldı. 2 bin 500 çalışanıyla kozmetik, şahsi bakım, sıhhat ve konut bakım kategorilerinde hizmet veren AMKA, Türkiye’deki küme şirketi Dermo Beyond Kozmetik’e 20 milyon TL yatırım yaptı.
1 yıl daha sonra yeni yatırım sonucu aldı
Dermo Beyond Kozmetik’in geçen yılın eylül ayında kurulduğunu hatırlatan AMKA International Türkiye Ülke Yöneticisi ve Dermo Beyond Kozmetik Genel Müdürü Abdullah Er, “Sektöre kazandırdığımız tabiatla dost şahsi bakım eserlerimizle, bir yıl üzere kısa bir müddetde marka bilinirliği oluşturduk. bu vakitte süratli kat ettiğimiz uzaklık, yeni yatırımı da birlikteinde getirdi. Çatı şirketimiz AMKA’dan 20 milyon TL yatırım aldık” dedi. Yeni yatırımla rekabet avantajı yakaladıklarını belirten Er, pandeminin yarattığı hijyen ve sıhhat hassasiyetinin talebe istikamet verdiğini, doğal afetlerin tesiriyle tabiatla dost eserler devrinin başladığını söylemiş oldu.
Doğal afetler tüketici şuurunu artırdı
Kesimde tüketici taleplerinde pandemiyle bir arada başlayan değişimin, doğal afetlerin daha sonrasında farklı bir boyut kazandığına işaret eden Er, “Çin menşeli eserlere çekimser yaklaşan tüketiciler yerli eserlere yöneldi. Kimyasal içermeyen doğal eserlere yönelik oluşan tüketici şuuru, yaşanan doğal afetler karşısında daha da arttı. Bugün bu kriterleri yerine getiren markaların sesi giderek yükseliyor. Tüketiciler artık mamüllerin sunduğu tahlillerin yanı sıra, üretim kaidelerini da inceliyor. Memleketler arası GMP Standartlarına sahip üretim tesisimizin bünyesinde yer alan Ar-Ge laboratuvarımızda geliştirdiğimiz eserlerle tüketicilerle kurduğumuz bağı pekiştirdik. Kaliteli ve doğal eserleri uygun fiyata satın almak isteyen tüketicileri kapsayan bir kitlemiz oluştu” diye tabir eti.
Doğal, vegan ve pak içerikli eserler
Abdullah Er, Türkiye’deki kuvvetli yatırımlarla dalda kısa müddette süratli bir büyüme kaydeden Dermo Beyond’un Türkiye’deki birinci lansman markası olan Mousson Laboratories ile doğal eserleri tüketicilerle buluşturduklarını söylemiş oldu. Gerçekleştirdikleri yeni yatırımla bölüme doğal ve pak içeriğe sahip, milletlerarası standartlarda yeni eserler kazandıracaklarını belirten Er, “Dermo Beyond olarak süratli bir gelişme kaydediyoruz. Bölümümüz gelecek ismine hayli büyük fırsatlar barındırıyor. Yakın ve orta vadede gerçekleştireceğimiz yatırımlarla yesyeni markaları ülkemize kazandıracağız” diye kelamlarına ekledi.
1 yıl daha sonra yeni yatırım sonucu aldı
Dermo Beyond Kozmetik’in geçen yılın eylül ayında kurulduğunu hatırlatan AMKA International Türkiye Ülke Yöneticisi ve Dermo Beyond Kozmetik Genel Müdürü Abdullah Er, “Sektöre kazandırdığımız tabiatla dost şahsi bakım eserlerimizle, bir yıl üzere kısa bir müddetde marka bilinirliği oluşturduk. bu vakitte süratli kat ettiğimiz uzaklık, yeni yatırımı da birlikteinde getirdi. Çatı şirketimiz AMKA’dan 20 milyon TL yatırım aldık” dedi. Yeni yatırımla rekabet avantajı yakaladıklarını belirten Er, pandeminin yarattığı hijyen ve sıhhat hassasiyetinin talebe istikamet verdiğini, doğal afetlerin tesiriyle tabiatla dost eserler devrinin başladığını söylemiş oldu.
Doğal afetler tüketici şuurunu artırdı
Kesimde tüketici taleplerinde pandemiyle bir arada başlayan değişimin, doğal afetlerin daha sonrasında farklı bir boyut kazandığına işaret eden Er, “Çin menşeli eserlere çekimser yaklaşan tüketiciler yerli eserlere yöneldi. Kimyasal içermeyen doğal eserlere yönelik oluşan tüketici şuuru, yaşanan doğal afetler karşısında daha da arttı. Bugün bu kriterleri yerine getiren markaların sesi giderek yükseliyor. Tüketiciler artık mamüllerin sunduğu tahlillerin yanı sıra, üretim kaidelerini da inceliyor. Memleketler arası GMP Standartlarına sahip üretim tesisimizin bünyesinde yer alan Ar-Ge laboratuvarımızda geliştirdiğimiz eserlerle tüketicilerle kurduğumuz bağı pekiştirdik. Kaliteli ve doğal eserleri uygun fiyata satın almak isteyen tüketicileri kapsayan bir kitlemiz oluştu” diye tabir eti.
Doğal, vegan ve pak içerikli eserler
Abdullah Er, Türkiye’deki kuvvetli yatırımlarla dalda kısa müddette süratli bir büyüme kaydeden Dermo Beyond’un Türkiye’deki birinci lansman markası olan Mousson Laboratories ile doğal eserleri tüketicilerle buluşturduklarını söylemiş oldu. Gerçekleştirdikleri yeni yatırımla bölüme doğal ve pak içeriğe sahip, milletlerarası standartlarda yeni eserler kazandıracaklarını belirten Er, “Dermo Beyond olarak süratli bir gelişme kaydediyoruz. Bölümümüz gelecek ismine hayli büyük fırsatlar barındırıyor. Yakın ve orta vadede gerçekleştireceğimiz yatırımlarla yesyeni markaları ülkemize kazandıracağız” diye kelamlarına ekledi.