Derimod, İtalya’nın ünlü markasını Türkiye’ye getiriyor

Beykozlu

New member
Derimod ‘jenerik bir marka’ ve Türkiye’de deri ceket denilince birinci akla açık orta Derimod geliyor. 45 yıl evvel Ümit Zaim’in maksadı Türk derisini dünya markası yapmaktı. Biz de ikinci jenerasyon olarak ana amacımızı belirledik. Derimod’un artık yeni stratejik gayesi Türk ayakkabısını dünya markası yapmak.

Derimod Lider Yardımcısı Murat Zaim, “Pandeminin birinci yılı olan 2020’yi 450 milyon TL ciro ile tamamladık. 2021’de ise 720 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştık. Bu yılın birinci dört ayında bütçemizin üzerinde satış sayılarına ulaştık. 2022’ye başlarken 1.3 milyar TL olan ciro maksadımızı, 1,5 milyar TL olarak revize ettik. Derimod olarak birinci sefer bu yıl 100 milyon dolarlık bir ciroya ulaşmış olacağız” dedi.

Yurt ortasında 88, yurt haricinde 16 olmak üzere toplam 104 mağazamız bulunuyor. Bu yıl yurt ortasında dört, yurt haricinde da beş mağaza açmayı planlıyoruz. Yurt haricindeki mağaza sayımızı 2023 sonuna kadar 25’e çıkarmayı hedefliyoruz.

Sağlıklı büyümemizin bir öteki göstergesi ise adet satışlarımız. Derimod olarak Türkiye’de AB segmentinde 2 milyonu aşkın ayakkabı satışı ile önder pozisyondayız. Biz bu yıl yüzde 15 adet büyümesi ile 2,3 milyon adet ayakkabı satışı ile kapatmayı öngörüyoruz ve 2023’te ise kendimize koyduğumuz 2,5 milyon adet ayakkabı satışını geçmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda eser çeşitliliğimizi artıracağız. Bizde olmayan lakin bizim koleksiyonlarımız ile eşleşebilecek dünya markalarını da yerli tasarımcıların mamüllerini de satacağız. Geox, Skechers üzere kıymetli Dünya markalarını Derimod’da satmaya başladık. İkinci olarak da Derimod markası altında farklı eser kümelerine gireceğiz. Seyahat mamüllerini de geliştirmek istiyoruz. Bir line oluşturacağız. Hem ayakkabı dikeyinde tıpkı vakitte yeni kategorilerde büyüme maksadımız var.”

kuvvetli olduğumuz alanlardan biri de online satış. 2021’de online satışların toplam satışlar ortasındaki hissesini yüzde 20’ye çıkardık. Kendi online satışımızın yanı sıra pazaryerlerinde de varız. 2023’te online’ın hissesini yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyoruz. Cirolarda e-ticaretin hissesi artmakla birlikte mağazacılık perakende için ana satış kanalı olmaya devam edecek. Mağaza ve e-ticaret birlikte büyüyecek ve bizler her iki kanalda da kusursuz hizmet vermeyi hedefliyoruz. Online kanaldan satış yapan müşteriye mağazadan gönderim yapıyoruz, mağazadan beğenen müşteriye online’dan ulaştırıyoruz. Mağazalar hem de teslimat noktası. Kanallar bir birini besliyor.

Yeni periyodun beklentilerine uygun olarak mağazalarımızda konsept değişikliğine giderken metrekarelerini de büyütüyoruz. Birinci çalışmayı geçen yıl İzmir’de yaptık. İzmir İstinyepark AVM’de 2 milyon liralık yatırımla yeni konseptli birinci mağazamızı açtık. İzmir mağazamız kısa müddet ortasında en yüksek satış yapılan 5 mağaza ortasına girdi. Mağazalarımızı yenilemenin yanı sıra online satış sitemiz ve teknolojiye yönelik yatırımlarımızda sürüyor. Bu yıl toplamda 25 milyon TL’lik yatırım yapmayı öngörüyoruz.

Derimod’un satışlarında ihracatın hissesi şimdilik yüzde 5 düzeyinde bulunuyor. Lakin ihraç ettiğimiz ayakkabıların katma pahası çok yüksek. Genel ihracatta ortalama kilogram başına paha 1,3 dolar düzeyinde. Derimod olarak bizim ihracatta kilogram ünite fiyatımız 50 dolar.

Hem ülkemizde katma paha yaratmak, hem döviz getirmek, tıpkı vakitte yurt haricinde Türk mamüllerini tanıtmak istiyoruz. kuvvetli markaların artık bunu ulusal bir problem olarak görmesi, ülkemize döviz ve katma kıymet kazandırması lazım. Biz de bu kapsamda ihracatın hissesini süratle artırmak istiyoruz. Kısa vadede yurt dışı satışlarımızı yüzde 10’a çıkaracağız.

Amacımız Türk ayakkabısını dünyaya tanıtmak. Artık ayakkabıyı AB’ye pazarlamak için harekete geçme vaktimizin geldiğine inanıyoruz. Bu maksat doğrultusunda Almanya’da şirketimizi açtık. Eylül ayında Almanya’daki kuvvetli pazaryerleri ile başlayacağız. İlerleyen süreçte kendi sitemizi açıp, department store’lara gireceğiz ve akabinde da mağazalar gelecek. Bunun için de bu işin güç ve en potansiyelli bölgesi olan AB’yi seçtik. Kalite ve seçenek olarak İtalya’dan eksiğimiz yok, fiyat olarak da daha rekabetçiyiz.

Türkiye’de son vakit içinderda maliyetten kaynaklı önemli bir fiyat artışı ile karşı karşıyayız. Derimod, Türkiye’de 80’e yakın tedarikçi ile uzun senelera dayanan beraberlik yürütüyor. Bu münasebetin de tesiri ile maliyet noktasında kıymetli avantajlar elde ediyoruz ve son eser meblağlarında bu sayede dal ortalamasının altında kalıyoruz. Yabancı markalara baktığımızda geçen kış ile kıyaslandığında fiyat farkı 2 kata ulaştı. Türk markalarında bu kadar artış yok. Kıştan yaza baktığımızda ise eser özelliklerine göre yüzde 50 civarıdnda artırım oldu. Tedarikçilerimiz ile yılardır birlikte çalıştığımız için piyasadan daha uygun fiyata alım yapıyoruz.
 
Üst