Daimler’den Kamyonlara Özel Gelişmiş Batarya

KaradeniZ

New member
Daimler’den Kamyonlara Özel Gelişmiş Batarya CO2 nötr, elektrikli karayolu yük nakliyatı vizyonu ile hareket eden Daimler Truck AG ve alanında dünya önderi lityum-iyon batarya üreticisi ve geliştiricisi Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), mevcut iştiraklerini geliştiriyor. CATL, 2024 yılında seri üretime geçmesi planlanan ve büsbütün elektrikli Mercedes-Benz eActros LongHaul için lityum-iyon bataryalar tedarik edecek. Tedarik mutabakatının 2030 yılı ve daha sonrasında da devam etmesi planlanıyor. eActros LongHaul’un bataryaları, uzun hizmet ömrü ve süratli şarj özelliği ile yüksek güç yoğunluğu üzere niteliklere sahip olacak. Bataryalar bu biçimdece, elektrikli uzun yol kamyonlarının ihtiyaçlarını karşılayacak. Şirketler ayrıyeten, kamyonlara özel uygulamalar için daha da gelişmiş yeni kuşak bataryaları birlikte geliştirmeyi planlıyor. Geliştirilen tahlillerde ileri düzeyde modülerlik ve ölçeklenebilirlik hedefleniyor. Bataryaların farklı gayeler ve gelecekteki elektrikli kamyon modellerinde esnek bir biçimde kullanılabilmesi amaçlanıyor.

Daimler Truck AG ve CATL, 2019 yılında elektrikli seri üretim kamyonlara yönelik lityum-iyon batarya hücre modülleri için global bir tedarik mutabakatı imzaladı. Kelam konusu araçlar içinde Mercedes-Benz eActros, Freightliner eCascadia ve Freightliner eM2 yer alıyor. Eylül 2020’de planlı uzun aralı rotalarda verimli nakliyecilik için tanıtılan eActros LongHaul, tam dolu bataryayla yaklaşık 500 km menzile sahip olacak.

Daimler Truck AG İcra Heyeti Lideri ve Daimler AG İcra Şurası Üyesi Martin Daum, “Paris Muahedesi amaçlarına sıkı sıkıya bağlıyız ve geleceğin CO2 nötr kamyon nakliyatı üzerinde çalışıyoruz. Bu yolda iştirakler bizim için hayli kıymetli. CATL ile olan ortaklığımızı genişleterek elektrikliye geçiş stratejimizi kıymetli ölçüde hızlandıracak ve dalı karbon nötr hale getirmede öncü bir rol oynayacağız. 2021 yılından itibaren pazara, müşteri odaklı, yenilikçi, seri üretim elektrikli araç portföyü sunacağız.” dedi.

CATL Kurucusu, Lideri ve CEO’su Dr. Robin Zeng, “Daimler Truck AG ile elektrikli bir geleceğe yönelik ortak vizyonumuz çerçevesindeki mevcut ortaklığımızı daha da geliştirmiş olduğumuz için epey mutluyuz. Elektrikli araçlara yönelik yenilikçi batarya teknolojilerimizi, Daimler Truck’ın ağır sınıf kamyon alanındaki bilgi birikimiyle bir ortaya getiriyoruz. Global paydaşlığımız yardımıyla Daimler Truck AG’nin e-mobilite alanındaki pozisyonunu daha da güçlendireceğine inanıyoruz. Bu paydaşlık ile mümkün olan en kısa müddette CO2 nötr bir gelecek maksadına gerçek ilerlemek istiyoruz.” biçiminde konuştu.

Daimler Truck AG: 2022’ye kadar bataryalı seri üretim kamyonlar

Sürdürülebilir bir kurumsal strateji izleyen Daimler Truck AG, 2039 yılına kadar Avrupa, Japonya ve Kuzey Amerika’da yalnızca sürüş esnasında CO2 nötr yeni araçlar sunma maksadıyla hareket ediyor. Daimler Truck AG’nin Avrupa, ABD ve Japonya bölgelerindeki araç portföyünün, 2022 yılına kadar seri üretim Batarya Elektrikli Araçlar’a sahip olması öngörülüyor. Daimler Truck AG, 2027 yılından itibaren eser gamına seri üretim Hidrojen Bazlı Yakıt Hücreli Araçlar eklemeyi planlıyor.

Müşterilerine sunduğu yüzlerce batarya elektrikli araçla Daimler Truck AG, şimdiden kapsamlı bir elektrikli araç tecrübesine ulaştı. Şirketin tecrübesi; dünya çapındaki Batarya Elektrikli kamyonlar ve otobüslerle yapılan testlerin yanı sıra seri üretim araçlarla müşterilerin kat edilen uzaklık 10 milyon kilometrenin üzerinde.

Batarya elektrikli Mercedes-Benz eActros, 2018 yılından bu yana Almanya’da ve başka Avrupa ülkelerinde ağır hizmet dağıtımında fazlaca sayıda müşteri tarafınca günlük nakliyatta ağır bir biçimde test edildi. eActros’un seri üretimi 2021 yılının ikinci yarısında başlaması hedefleniyor. Ayrıyeten kent içi katı atık toplamaya özel ve eActros ile birlikte geliştirilen, geniş görüş açısı yardımıyla yüksek güvenlik sağlayan alçak kabin dizaynına sahip Mercedes-Benz eEconic kamyonun seri üretiminin ise 2022 yılında başlaması planlanıyor. ABD’de orta sınıf Freightliner eM2 ve ağır sınıf Freightliner eCascadia da pratik müşteri testlerine tabi tutuluyor. eCascadia’nın 2022 yılının ortalarında ve Freightliner eM2’nin ise 2022 yılının sonunda seri üretime girmesi planlanıyor. Birinci müşteri teslimatları 2017 yılında gerçekleşen, 200’ün üzerinde yavaşça sınıf FUSO eCanter kamyondan oluşan global bir filo ise Japonya, ABD, Avrupa ve Avustralya’daki hayli sayıda müşteri tarafınca kullanılıyor.
 
Üst