Beykozlu
New member
Ticaret Bakanlığı, kasım ayıyla bir arada ağırlaşan indirim kampanyalarını mercek altına aldı. Bakanlık bu süreçte, “indirim kampanyalarının tüketicileri aldatıcı ve aldatıcı olmaması, belirtilen indirimlerin gerçeği yansıtması ve kampanyanın hemilk öncesinde indirime mevzu mamüllerin meblağlarının yükseltilerek kampanya devrinde devasa yükseklikte oranlarda indirim yapıldığı algısı yaratılmaması” konuları üzerinde durdu.
Kasım ayı boyunca bakanlığın re’sen yürüttüğü incelemelerin yanında, tüketicilerin şikayetleri üzerine de kelam konusu kampanyalar incelemeye alındı.
Bakanlığa bildirilen şikayetler içinde kampanyalarda belirtilen indirim fiyat ve oranlarının gerçeği yansıtmaması, indirimli fiyatların uygulandığı tarih aralığının belirtilmemesi, indirimli olarak satışa sunulan malın stok ayrıntılarının tüketicilere sunulmaması yoğunlukta yer aldı.
Re’sen ve şikayetler üzerine dokumadan kozmetiğe, teknoloji mamüllerinden kuyum mamüllerine kadar hayli sayıda ve farklı nitelikteki eserleri kapsayacak biçimde genişletilen inceleme faaliyetleri kapsamında kelam konusu firmaların beyan ettikleri indirim ölçülerinin ve oranlarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığına ait savunmaları talep edildi.
Söz konusu kampanyalara ait incelemeler sürüyor. Mevzuat uyarınca ayda en az bir kere toplanan Ticaret Bakanlığı Reklam Konseyi tarafınca 2023 yılının ocak ayı ortasında yapılacak toplantı ile alınan kararlara ait sonuçlar paylaşılacak. Mart-kasım ayları içinde Reklam Kurulu’nda toplam 33 indirimli satış kampanyasının karara bağlandığı ve 27’si için mevzuata terslikten toplam 628 bin 586 TL idari para cezası uygulandığı bildirildi.
Kasım ayı boyunca bakanlığın re’sen yürüttüğü incelemelerin yanında, tüketicilerin şikayetleri üzerine de kelam konusu kampanyalar incelemeye alındı.
Bakanlığa bildirilen şikayetler içinde kampanyalarda belirtilen indirim fiyat ve oranlarının gerçeği yansıtmaması, indirimli fiyatların uygulandığı tarih aralığının belirtilmemesi, indirimli olarak satışa sunulan malın stok ayrıntılarının tüketicilere sunulmaması yoğunlukta yer aldı.
Re’sen ve şikayetler üzerine dokumadan kozmetiğe, teknoloji mamüllerinden kuyum mamüllerine kadar hayli sayıda ve farklı nitelikteki eserleri kapsayacak biçimde genişletilen inceleme faaliyetleri kapsamında kelam konusu firmaların beyan ettikleri indirim ölçülerinin ve oranlarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığına ait savunmaları talep edildi.
Söz konusu kampanyalara ait incelemeler sürüyor. Mevzuat uyarınca ayda en az bir kere toplanan Ticaret Bakanlığı Reklam Konseyi tarafınca 2023 yılının ocak ayı ortasında yapılacak toplantı ile alınan kararlara ait sonuçlar paylaşılacak. Mart-kasım ayları içinde Reklam Kurulu’nda toplam 33 indirimli satış kampanyasının karara bağlandığı ve 27’si için mevzuata terslikten toplam 628 bin 586 TL idari para cezası uygulandığı bildirildi.