Beykozlu
New member
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafınca ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin ekim ayı sonuçları belirtildi.
Her ay nizamlı olarak yayınlanan datalara nazaran, ciro endeksi, ekimde geçen yılın tıpkı devrine kıyasla enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 131,2 artarak 1297 puana yükseldi.
İSTANBULDA’DA METREKARE BAŞINA CİRO 6 BİN 594 TL
Ekim için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 85,51 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görüldü. Metrekare verimlilik endeksi eylüle göre yüzde 12 arttı.
AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Ekim 2022’de İstanbul’da 6 bin 594 TL, Anadolu’da 3 bin 845 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği 4 bin 945 TL oldu.
EN YÜKSEK ARTIŞ ORANI AYAKKABIDA
Söz konusu periyotta endeks kategoriler bazında incelendiğinde artış oranı ayakkabıda yüzde 142,8, teknolojide yüzde 140, giyside 126,6, hipermarkette yüzde 125,6, yiyecek-içecekte yüzde 129 ve başka kategorisinde yüzde 130,2 oldu.
Ekim ziyaret sayısı endeksi ise yüzde 10’luk artışla 88 puana yükseldi.
Her ay nizamlı olarak yayınlanan datalara nazaran, ciro endeksi, ekimde geçen yılın tıpkı devrine kıyasla enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 131,2 artarak 1297 puana yükseldi.
İSTANBULDA’DA METREKARE BAŞINA CİRO 6 BİN 594 TL
Ekim için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 85,51 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görüldü. Metrekare verimlilik endeksi eylüle göre yüzde 12 arttı.
AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Ekim 2022’de İstanbul’da 6 bin 594 TL, Anadolu’da 3 bin 845 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği 4 bin 945 TL oldu.
EN YÜKSEK ARTIŞ ORANI AYAKKABIDA
Söz konusu periyotta endeks kategoriler bazında incelendiğinde artış oranı ayakkabıda yüzde 142,8, teknolojide yüzde 140, giyside 126,6, hipermarkette yüzde 125,6, yiyecek-içecekte yüzde 129 ve başka kategorisinde yüzde 130,2 oldu.
Ekim ziyaret sayısı endeksi ise yüzde 10’luk artışla 88 puana yükseldi.