Akbank ATM niye çalışmıyor, merak konusu oldu. Milyonlarca müşterisi bulunan Akbank‘ta 6 Haziran 2021 Salı günü başlayan erişim sorunu 8 Temmuz 2021 prestijiyle çabucak hemen tam olarak giderilebilmiş değil. Birtakım banka müşterileri taşınabilir uygulamaları kullanabildiğini toplumsal medyada lisana getirirken, birtakım kullanıcılar Akbank’ın internet tabanlı hiç bir servisini kullanamadığını belirtiyor.
AKBANK ERİŞİM SORUNU ÇÖZÜLDÜ MÜ?
Anabilgisayardaki (sunucu-server) arıza niçiniyle 2 gündür internet şubesi ve taşınabilir uygulamanın çalışmamasının yanı sıra kredi ve banka kartlarıyla da alışveriş yapılamayan Akbank’tan yapılan son açıklamada, erişim probleminin giderildiği ve servislerin yakından takip edildiği açıklandı.
Öte yandan banka müşterilerinin yaşadığı mağduriyetleri gidermek ismine ülke genelinde tüm Akbank şubelerinin 8-9 Temmuz 2021 günlerinde öğlen saatleri de dahil olmak üzere 09.00-19.00 saatler içinde kesintisiz hizmet vereceği açıklandı.
8 Temmuz 2021 Çarşamba günü saat 01.57’de yapılan açıklamada şu biçimde denildi: “Akbank İnternet ve Akbank Mobil’in de devreye girmesi ile birlikte tüm kanallarımız hizmete açıldı. Kanallarımızı titizlikle yakından izlemeye devam ediyoruz. Mağduriyet yaşayan müşterilerimizden ve paydaşlarımızdan bir defa daha özür dileriz. Müşterilerimiz mağduriyetlerinin giderilmesi için aldığımız tedbirlere Akbank.com’dan ulaşabilirler.”
Tıpkı gün saat 09.24’te yapılan açıklamada ise, “Şubelerimiz, 8-9 Temmuz 2021 tarihlerinde müşterilerimize öğlen saatleri de dahil olmak üzere 09.00-19.00 içinde kesintisiz hizmet verecektir” sözlerine yer verildi.
ÖDEME YAPAMAYAN MÜŞTERİLERİN GECİKME FAİZLERİ KALDIRILDI
Müşteri irtibat merkezlerinin hizmet vermeye başladığını duyuran Akbank, internet sitesine giren müşterilerine yönelik de bir bilgilendirme yayınladı. Açıklamada şu sözler yer aldı;
* Ekstre ödemesi 06.07.2021 yahut 07.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafınca 08.07.2021 tarihine ötelenecektir.
* Kredi taksit tarihi 06/07/2021 – 07/07/2021 olan kişisel kredilerde ödeme yapılamaması sebebiyle ilgili günler için işleyen gecikme faizi iade edilecektir.
* Kredi vadesi yahut taksit tarihi 06.07.2021 – 07.07.2021 olan ticari krediler için ilgili günlerde faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir.
* Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili rastgele bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.
* Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir süreç yapmasına gerek bulunmamaktadır.
* 12.07.2021 tarihine kadar tüm öbür banka ATM’lerinden Akbank Kart ile yapılacak para çekme ve yatırma, kredi kartı borç ödeme ve görüntüleme süreçlerinden başka bankalar tarafınca alınan fiyatlar iade edilecektir.
AKBANK’A SİBER ATAK MI YAPILDI?
Türkiye’nin en hayli müşteriye sahip bankalarından biri olan Akbank’tan 6 Temmuz 2021 Salı günü saat 15.21’de yapılan açıklamada, sorunun sistemsel arızadan kaynaklandığı ve siber akının kelam konusu olmadığı söz edilmişti. Kelam konusu arızadan internet ve taşınabilir bankacılık kanalarının yanı sıra ATM süreçleri de etkilenmişti.
Yapılan paylaşımda, “Bugün bankamız sistemlerinde yaşanan yavaşlama ve kesintilerin siber taarruz niçiniyle olduğuna dair kamuoyuna yansıyan haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamızda hiç bir güvenlik sorunu bulunmamaktadır. Sorunun giderilmesi için ilgili ünitelerimiz çalışmaktadır. Gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederiz” kelamlarına yer verilmişti.
‘EN UYGUN DİJİTAL BANKA’ ÖDÜLLÜ BANKA
‘Türkiye’nin En Düzgün Bankası’ mükafatı de alan Akbank’taki bu büyük sistem çökmesi Türk bankacılık sisteminin teknolojik yatırımlarının sorgulanmasına niye oldu.
Bankacılık dalı dijitalleşmeyle insan faktörünü azaltmayı hedefliyor. Bu hususta en büyük yatırımı da Akbank yapıyor. Bu yatırımlarından dolayı Akbank pek epey kuruluştan teknoloji ve dijital mükafatı almıştı.
Euromoney’nin ‘Awards for Excellence – Harikalık Ödülleri’ kapsamında Akbank ‘Dünyanın En Uygun Dijital Bankası’ seçilmişti. Akbank beraberinde ‘Orta ve Doğu Avrupa’nın En Güzel Dijital Bankası’ unvanı almıştı.
AKBANK ERİŞİM SORUNU ÇÖZÜLDÜ MÜ?
Anabilgisayardaki (sunucu-server) arıza niçiniyle 2 gündür internet şubesi ve taşınabilir uygulamanın çalışmamasının yanı sıra kredi ve banka kartlarıyla da alışveriş yapılamayan Akbank’tan yapılan son açıklamada, erişim probleminin giderildiği ve servislerin yakından takip edildiği açıklandı.
Öte yandan banka müşterilerinin yaşadığı mağduriyetleri gidermek ismine ülke genelinde tüm Akbank şubelerinin 8-9 Temmuz 2021 günlerinde öğlen saatleri de dahil olmak üzere 09.00-19.00 saatler içinde kesintisiz hizmet vereceği açıklandı.
8 Temmuz 2021 Çarşamba günü saat 01.57’de yapılan açıklamada şu biçimde denildi: “Akbank İnternet ve Akbank Mobil’in de devreye girmesi ile birlikte tüm kanallarımız hizmete açıldı. Kanallarımızı titizlikle yakından izlemeye devam ediyoruz. Mağduriyet yaşayan müşterilerimizden ve paydaşlarımızdan bir defa daha özür dileriz. Müşterilerimiz mağduriyetlerinin giderilmesi için aldığımız tedbirlere Akbank.com’dan ulaşabilirler.”
Tıpkı gün saat 09.24’te yapılan açıklamada ise, “Şubelerimiz, 8-9 Temmuz 2021 tarihlerinde müşterilerimize öğlen saatleri de dahil olmak üzere 09.00-19.00 içinde kesintisiz hizmet verecektir” sözlerine yer verildi.
ÖDEME YAPAMAYAN MÜŞTERİLERİN GECİKME FAİZLERİ KALDIRILDI
Müşteri irtibat merkezlerinin hizmet vermeye başladığını duyuran Akbank, internet sitesine giren müşterilerine yönelik de bir bilgilendirme yayınladı. Açıklamada şu sözler yer aldı;
* Ekstre ödemesi 06.07.2021 yahut 07.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafınca 08.07.2021 tarihine ötelenecektir.
* Kredi taksit tarihi 06/07/2021 – 07/07/2021 olan kişisel kredilerde ödeme yapılamaması sebebiyle ilgili günler için işleyen gecikme faizi iade edilecektir.
* Kredi vadesi yahut taksit tarihi 06.07.2021 – 07.07.2021 olan ticari krediler için ilgili günlerde faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir.
* Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili rastgele bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.
* Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir süreç yapmasına gerek bulunmamaktadır.
* 12.07.2021 tarihine kadar tüm öbür banka ATM’lerinden Akbank Kart ile yapılacak para çekme ve yatırma, kredi kartı borç ödeme ve görüntüleme süreçlerinden başka bankalar tarafınca alınan fiyatlar iade edilecektir.
AKBANK’A SİBER ATAK MI YAPILDI?
Türkiye’nin en hayli müşteriye sahip bankalarından biri olan Akbank’tan 6 Temmuz 2021 Salı günü saat 15.21’de yapılan açıklamada, sorunun sistemsel arızadan kaynaklandığı ve siber akının kelam konusu olmadığı söz edilmişti. Kelam konusu arızadan internet ve taşınabilir bankacılık kanalarının yanı sıra ATM süreçleri de etkilenmişti.
Yapılan paylaşımda, “Bugün bankamız sistemlerinde yaşanan yavaşlama ve kesintilerin siber taarruz niçiniyle olduğuna dair kamuoyuna yansıyan haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamızda hiç bir güvenlik sorunu bulunmamaktadır. Sorunun giderilmesi için ilgili ünitelerimiz çalışmaktadır. Gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederiz” kelamlarına yer verilmişti.
‘EN UYGUN DİJİTAL BANKA’ ÖDÜLLÜ BANKA
‘Türkiye’nin En Düzgün Bankası’ mükafatı de alan Akbank’taki bu büyük sistem çökmesi Türk bankacılık sisteminin teknolojik yatırımlarının sorgulanmasına niye oldu.
Bankacılık dalı dijitalleşmeyle insan faktörünü azaltmayı hedefliyor. Bu hususta en büyük yatırımı da Akbank yapıyor. Bu yatırımlarından dolayı Akbank pek epey kuruluştan teknoloji ve dijital mükafatı almıştı.
Euromoney’nin ‘Awards for Excellence – Harikalık Ödülleri’ kapsamında Akbank ‘Dünyanın En Uygun Dijital Bankası’ seçilmişti. Akbank beraberinde ‘Orta ve Doğu Avrupa’nın En Güzel Dijital Bankası’ unvanı almıştı.