2 Milyar TL tasarruf sağladı

KaraYeL

New member
2021 yılında özel hasar tamirat teknikleri yardımıyla sigortacılık ve otomotiv bölümüne 750 Milyon TL ek tasarruf katkısı sağlayan yüzde yüz yerli ve ulusal şirket, 200 binin üzerinde taşınabilir kesim tamiri gerçekleştirdi.

Ülkemizde kesim tamirine gerekli kıymetin verilmediğine dikkat çeken RS Otomotiv Kümesi İdare Heyeti Lideri Ünal Ünaldı, “Kurulduğumuz günden bu yana 3 milyon parçayı onararak ülkemize 2 Milyar TL tasarruf sağladık. Fakat modül tamiratı ülkemizde yeteri kadar kıymet görmüyor. Satış daha sonrası hizmetlerinde modül tamiratı, direkt olarak yedek kesim ithalatını düşüren ve cari açığın azalmasına yardımcı olan bir kalem. Kıymet verilmezse bölüme yatırım yapılmaz, yatırım gelmezse değiştirilen yedek kesimlere daha epey bedel ödenmesi niçiniyle hasar maliyetleri ve buna bağlı poliçe maliyetleri artar, tıpkı vakitte cari açığımız yükselir. Bu işin tahlili segmentasyon ve standardizasyonun sağlanması ve yatırımcının önünü görmesine imkan sağlanmasıdır’’ dedi.

Türkiye’nin oto hasar tamirinde önder şirketi RS Servis, 2021 yılında 57 servis noktasında, toplam 40 bin adet araç tamiratı gerçekleştirdi. 240 bin adet taşınabilir modül tamiri yapan şirket, geçtiğimiz yıl toplamda hasar tamiratı teknikleriyle sigortacılık ve otomotiv dalına 750 Milyon TL tasarruf sağlayarak değerli bir muvaffakiyete imza attı. Satış daha sonrası hizmetler bölümü geçtiğimiz yıl ortalama yüzde 35-40 oranında büyüme gösterirken, RS Servis yüzde 50 büyümeyle 2021 yılını kapattı.

Yerli ve ulusal markayla ülke iktisadına 2 Milyar TL’lik katkı

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Lideri ve RS Otomotiv Kümesi İdare Konseyi Lideri Ünal Ünaldı, “Yedek kesim fiyatlarının dövize endeksli biçimde her geçen gün arttığı, ikinci el araç meblağlarının daima yükseliş halinde olduğu günümüzde artık kesim tamiratı hem sigortacılık tıpkı vakitte otomotiv bölümü için mutlak bir gereksinim haline geldi. Kurulduğumuz günden bu yana oto hasar tamirinde başrolü oynayarak 3 milyon adet parçayı onardık ve ülkemize 2 Milyar TL tasarruf sağladık. ” açıklamasını yaptı.


Tamirata gereken kıymet verilmezse dal büyüyemez

Öte yandan hasar tamiri konusuna dikkat çeken Ünaldı, “Hasar tamiri ülkemizde yeteri kadar paha görmüyor. Satış daha sonrası hizmetlerinde hasar tamiratı, direkt olarak yedek kesim ithalatını düşüren ve cari açığın azalmasına yardımcı olabilecek bir kalem. Kıymet verilmezse dala yatırım yapılmaz, yatırım gelmezse satış daha sonrası hizmetleri ve hasar tamiri gelişim kaydedemez. Bunun tek yolu ise TSE Dokümanları ile segmentasyon ve standardizasyondur. TSE 12047 ve TSE 13168 Evrakları ile bölümde esasen bir segmentasyon var. Ancak bu segmentasyonun hayata geçirilmesi için muhakkak standartlara ulaşılmasına ve mevzuatlara eklenmesine muhtaçlık var. Artık gerek otomotiv kesimi, gerek sigorta bölümü temsilcileri olarak bir yuvarlak masa etrafında bir ortaya gelmeli, bu mevzuyu muhakkak standartlara ulaştırmalıyız. Aksi durumda satış daha sonrası hizmetlerde hasar tamiratı büyük bir tehlike ile karşı karşıya kalacaktır.” halinde konuştu.

Hibya Haber Ajansı
 
Üst