1915 Çanakkale Köprüsü’nden 5 günde ortalama 14 bin araç geçti

Beykozlu

New member
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, her projede olduğu üzere, 1915 Çanakkale Köprüsüyle yatırım, üretim, istihdam ve ihracat odaklı büyüme stratejisinin desteklendiği vurgulandı.

1915 Çanakkale Köprüsünün de dahil olduğu, son 20 yılda hayata geçirilen Türkiye’nin 100 yıllık altyapı gereksinimini karşılayacak projelerden gurur duyulduğu kaydedilen açıklamada, şu sözlere yer verildi:

“Biz her ne kadar bu gururu paylaşmak istesek de neredeyse her yeni gün, organize berbatlığın beden bulduğu aşikâr kısımların iftira, karalama ve palavralarıyla karşı karşıya kalıyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü ile ülkemizin ticaret ve toplumsal hareketlilik için fazlaca kıymetli bir güzergahına dev bir yatırım yapılmıştır. Kullandığımız Yap-İşlet-Devret modeli yardımıyla, üretim etabında devletimizin kasasından, milletimizin cebinden bir kuruş çıkmadı. Lakin Türkiye’miz, Çanakkale Köprüsü ve Malkara Çanakkale Otoyolu ile 2 milyar 545 milyon avro bedelli bir yatırıma sahip oldu. Açılalı daha 4 ay bile olmadı, devletten çabucak hemen 1 kuruş çıkmadı ve milletimize hizmet ediyor. Fizibiliteler 3-5 aylık yapılmaz, işletme müddeti için yapılır. İmal, işletme ve finans maliyetlerini temel alan bir finansman modeli için yarış yapıldı ve kamu açısından en uygun olan teklif seçildi. Öteki projelerde olduğu üzere ilerleyen senelerda garanti sayıları da aşılacak, devlete ek gelir getiren projelerden biri olacaktır. Üstelik mühendislik ve tasarım açısından eşsiz, dünyadaki en büyük ulaşım projelerinden biri olan bu yapıtımız, istihdama, turizme, ticarete, kültüre ulusal ve memleketler arası alanda sağlayacağı katkılarla, milletimize, etrafa, ülke iktisadına ve dünyaya sunacağı bedel ile eşsiz bir yapıdır. 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu ile yıllık toplam 415 milyon avro tasarruf edilmektedir.”

1915 Çanakkale Köprüsü’nde de araç varsayım modellemesiyle finansman geri ödemesi için gerekli araç sayısı garantisi içinde fark bulunduğu belirtilen açaklamada, bunun anlatılmaya devam edileceği vurgulanarak şunlar kaydedildi:

“18 Mart 2022’de hizmete aldığımız Köprüyü, Kurban Bayramı arifesi dahil olmak üzere 5 günde ortalama 14 bin araç kullandı. Daha evvel tekraren belirttiğimiz üzere, 2022 yılı prestijiyle Kamu-Özel İş Birliği (KÖİ) ile hayata geçen otoyol projelerinde garanti ödemelerinde düşüş eğilimi başlayacak. Bu projelerde 2024’te ‘başa baş noktaya’ gelinecek, 2025’ten itibaren ise devletimiz gelir elde etmeye başlayacak.”

Garanti sayıları aşıldı

KÖİ projeleriyle ilgili kamuoyuna yapılan bu bilgilendirmelere karşın projelerin karalanmaya çalışıldığı savunulan açıklamada, şu sözlere yer verildi:

“13 Temmuz 2022 prestijiyle, CHP’li vekillerin uğrak adresi olan, araç geçişlerini yerinde saymaya üşenmedikleri Osmangazi Köprüsü’nü Kurban Bayramı arifesinde 81 bin araç kullandı. Köprü ve İstanbul-İzmir Otoyolunu son 6 ayda ortalama günlük 46 bin araç kullandı, garanti sayıları aşıldı. ‘Kimse oradan uçmaz’ denilen İstanbul Havalimanı, 2021 yılında 36 milyon 988 bin 563 yolcuya hizmet vererek Avrupa’nın en ağır havalimanı oldu. Havalimanımız birinci işletme yılında, garanti edilen 233,1 milyon avroluk dış çizgi yolcu gelirini aştı ve Hazine’ye 22,4 milyon avro meblağında ek ödeme yapıldı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, sağladığı günlük 60 binden çok araç geçişi ile KÖİ’nin en hoş örneklerinden biri oldu. Boğaz geçiş trafiği rahat bir nefes aldı. Antalya Havalimanı’nın kapasite genişletmesi ihalesi için öngörülen 8,5 milyar avronun birinci ödemesi olan yaklaşık 2,138 milyar avro 28 Mart 2022’de Hazine’ye aktarıldı.”
 
Üst