Beykozlu
New member
Barış Yarkadaş’ın gündeme getirdiği ERG İnşaat’ın yaklaşık 1.5 milyar euro’luk ihale vurgunu hakkında flaş bir gelişme yaşandı. Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, yöntemsiz ve haksız biçimde istenen 1.5 milyar euro’yu, yani yaklaşık 30 katrilyon liranın ERG İnşaat’a ödenmesine dur dedi.
tv100 müellifi Barış Yarkadaş, mevzuyu “Türkiye bunu konuşacak: 1.5 milyar euroluk kıyak hangi bakanın imzasına takıldı?” başlığıyla köşesine taşıdı.
İşte Barış Yarkadaş’ın yazısı…
tv100 ekranlarında yaklaşık 40 gün evvel lisana getirdiğim ‘’yılın kıyağı’’na ait haberi anımsarsınız…
Haber şu idi:
İngiltere merkezli ERG İnşaat isimli şirket, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yazılı talimatına karşın Ulaştırma Bakanlığı’nın yordama karşıt bir halde düzenlediği ‘’Ankara – İzmir Süratli Tren Yolu İnşaatı” ihalesini 21–B formülü ile almıştı.
Bakanlık, usulsüzlüklerini daha evvel tekraren anlattığım bu ihale daha sonrası, ERG İnşaat’a 2 milyar 163 milyon euro ödemeyi taahhüt etmişti.
Gazetelere “Türkiye’nin en yüksek bedelli ihalesi’’ olarak geçen Ankara–İzmir Süratli Tren Yolu Projesi ihalesinin bedeli bununla sonlu kalmadı.
ERG İnşaat, “Kur farkında oynama oldu” nedeni öne sürülerek ve üstelik mukavelede rastgele bir koşul olmadığı biçimde Ulaştırma Bakanlığı’ndan 1.5 MİLYAR EURO daha EKSTRA para istedi.
Ulaştırma Bakanlığı’ndaki bürokratlar bana bu bilgiyi verince, hususun peşine düştüm.
Sizin de yakından izlediğiniz üzere hem tv100 ekranında tıpkı vakitte bu köşede mevzuyu tüm bilgilerina kadar anlattım.
ERG İNŞAAT DA ‘’KARARLI…’’
Lafı uzatmayayım…
ERG İnşaat, kamuoyundaki tüm reaksiyonlara karşın, rastgele bir ziyanı olmadığı biçimde istediği 1.5 milyar euroluk EKSTRA KIYAĞIN peşine düştü.
Belli ki; o parayı almaya kararlıydılar…
Eski parayla yaklaşık 30 KATRİLYONU ceplerine indirme konusunda ısrarcı olan ERG İnşaat’ın, neye dayanarak bu derece cüretkâr davranabildiği de farklı bir muamma tabii…
tv100’deki yayınlarımızın akabinde mevzuya ait kıymetlendirme yapmak zorunda kalan Ulaştırma Bakanlığı, topu Hazine ve Maliye Bakanlığı’na atarak “bu biçimde bir talep var, uygun görüyor musunuz?” diye sormak zorunda kaldı.
Eğer husus bu köşede gündeme gelmemiş olsa, bakanlık “değerlendirin” değil, “ödeyin” diyecekti.
tv100 müellifi Barış Yarkadaş, mevzuyu “Türkiye bunu konuşacak: 1.5 milyar euroluk kıyak hangi bakanın imzasına takıldı?” başlığıyla köşesine taşıdı.
İşte Barış Yarkadaş’ın yazısı…
tv100 ekranlarında yaklaşık 40 gün evvel lisana getirdiğim ‘’yılın kıyağı’’na ait haberi anımsarsınız…
Haber şu idi:
İngiltere merkezli ERG İnşaat isimli şirket, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yazılı talimatına karşın Ulaştırma Bakanlığı’nın yordama karşıt bir halde düzenlediği ‘’Ankara – İzmir Süratli Tren Yolu İnşaatı” ihalesini 21–B formülü ile almıştı.
Bakanlık, usulsüzlüklerini daha evvel tekraren anlattığım bu ihale daha sonrası, ERG İnşaat’a 2 milyar 163 milyon euro ödemeyi taahhüt etmişti.
Gazetelere “Türkiye’nin en yüksek bedelli ihalesi’’ olarak geçen Ankara–İzmir Süratli Tren Yolu Projesi ihalesinin bedeli bununla sonlu kalmadı.
ERG İnşaat, “Kur farkında oynama oldu” nedeni öne sürülerek ve üstelik mukavelede rastgele bir koşul olmadığı biçimde Ulaştırma Bakanlığı’ndan 1.5 MİLYAR EURO daha EKSTRA para istedi.
Ulaştırma Bakanlığı’ndaki bürokratlar bana bu bilgiyi verince, hususun peşine düştüm.
Sizin de yakından izlediğiniz üzere hem tv100 ekranında tıpkı vakitte bu köşede mevzuyu tüm bilgilerina kadar anlattım.
ERG İNŞAAT DA ‘’KARARLI…’’
Lafı uzatmayayım…
ERG İnşaat, kamuoyundaki tüm reaksiyonlara karşın, rastgele bir ziyanı olmadığı biçimde istediği 1.5 milyar euroluk EKSTRA KIYAĞIN peşine düştü.
Belli ki; o parayı almaya kararlıydılar…
Eski parayla yaklaşık 30 KATRİLYONU ceplerine indirme konusunda ısrarcı olan ERG İnşaat’ın, neye dayanarak bu derece cüretkâr davranabildiği de farklı bir muamma tabii…
tv100’deki yayınlarımızın akabinde mevzuya ait kıymetlendirme yapmak zorunda kalan Ulaştırma Bakanlığı, topu Hazine ve Maliye Bakanlığı’na atarak “bu biçimde bir talep var, uygun görüyor musunuz?” diye sormak zorunda kaldı.
Eğer husus bu köşede gündeme gelmemiş olsa, bakanlık “değerlendirin” değil, “ödeyin” diyecekti.